login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Uploaden / vernieuwen persgedeelte website

Offline Dannie - 19/10/2011 16:53
Avatar van DannieLid Hallo,

Aangezien in een redelijke NOOB ben even deze vraag.
Een klant van me wil op zijn website een overzicht van alle persberichten (PDFS en Word bestanden) en hij wil dit zelf kunnen updaten.
Op zich geen probleem, ware het niet dat online (in de Browser) te zien moet zijn wat er aan persberichten te vinden, lezen en evt. te downloaden zijn...

Wie o wie kan me hierbij helpen?  

Thx alvast!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 19/10/2011 17:08
Avatar van BigBug PHP expert Om even het één en ander duidelijk te krijgen;

- Je geeft aan dat er te vinden moet zijn wat er aan persberichten te vinden is?

Wat is dan de daadwerkelijke bron van die nieuwsberichten? Is dat de gebruiker zelf die word/pdf's upload/kan bekijken en beheren?
Offline Dannie - 20/10/2011 09:43
Avatar van Dannie Lid Voor de duidelijkheid; in ben de bouwer van de website en mijn klant wil zijn eigen persberichtensectie kunnen onderhouden. Hij wil dus bepaalde pdfs en/of wordbestanden kunnen toevoegen. Als mijn klant zijn klanten deze pagina bekijken krijgen ze ongeveer dit resultaat: http://www.holl...chten.html

Ben ik een beetje duidelijk?
Offline Maarten - 20/10/2011 10:41
Avatar van Maarten Erelid Als je klant die persberichten via FTP kan uploaden naar een bepaalde map zou je de map kunnen uitlezen met scandir() en zo de bestanden oplijsten. Als er meer structuur of eventueel beveiliging in moet zitten zou ik opteren dat je de bestanden upload naar een map, een SQL-tabel opbouwt met verwijzingen naar die bestanden, en dan via PHP als download aanbieden.
Offline Pieter - 20/10/2011 12:24
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Of je steekt een CMS achter de site en kan je opnieuw webbouwer anno 2011 noemen.  
Serieus, een klant zou toch zelf zijn site mogen kunnen aanpassen?

De oplossing van Maarten is ok, maar zal je zoveel werk brengen (als zelfverklaarde noob) dat je beter je even in een aantal CMS'en kan verdiepen.

Bovendien is het beter voor je klant om zijn nieuws in een webpagina te brengen, eerder dan in een pdf/word voor SEO doeleinden.
Bedankt door: Dannie
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s