login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Aantal procent laten zien van een progress (Opgelost)

Offline cyberninjah - 07/09/2011 10:18
Avatar van cyberninjahLid Beste,

Ik probeer met een klein php scriptje de gebruiker te vertellen hoeveel % het progress is met uitvoeren.

Nu heb ik even een klein voorbeeld scriptje gemaakt wat ik momenteel gebruik.
Het werk bijna hoe ik het wil hebben alleen krijg ik nu de procent aantal achter elkaar of onder elkaar met de <br /> is er een mogleijkheid dat ik de de procent herschrijf ?


  1. $totaal = 20;
  2.  
  3. print str_repeat(' ',1024);
  4.  
  5. for($i = 1; $i<=$totaal; $i++)
  6. {
  7. sleep(1);
  8. echo floor( (100 * ($i / $totaal) ) + 0.5 ) . "% <br />";
  9. flush();
  10. }

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline larssy1 - 07/09/2011 10:21
Avatar van larssy1 MySQL beginner dat zal denk ik niet met behulp van php gaan, of ik weet tenminste niet hoe.. wel is het mogelijk om het via javascript te doen.
Offline cyberninjah - 07/09/2011 10:23
Avatar van cyberninjah Lid ja dat klopt met javascript kan het wel de complete output wissen en vervolgens nieuwe waarde posten.

maar wou het is proberen zonder JavaScript
Offline larssy1 - 07/09/2011 10:25
Avatar van larssy1 MySQL beginner dit artikel schijnt helpvol te zijn.. heb er echter niet zelf ingekeken verders.

http://www.phpit.net/article/output-buffer-fun-php/

Een andere manier is via AJAX werken.
Offline cyberninjah - 07/09/2011 10:41
Avatar van cyberninjah Lid ajax = json is toch weer richting de javascript op 

ga dat artikel even lezen Ty
Offline Dlol - 07/09/2011 12:42
Avatar van Dlol Lid PHP = Hypertext Preprocessor. Wil dus zeggen dat je html op de server parset, en dan doorstuurt naar de browser. Daar valt dus achteraf niets meer aan te veranderen.
Je zal inderdaad met javascript/ajax gaan moeten werken, maar dan kan je je for-lus niet meer gebruiken omdat je steeds verschillende scripts moet aanroepen.
Waarschijnlijk dat dit wel kan met output buffers, maar daar zal in het artikel wel meer over staan veronderstel ik. Ik kan het nu niet lezen omdat de site offline is  
Bedankt door: Martijn
Offline cyberninjah - 07/09/2011 14:28
Avatar van cyberninjah Lid wat ik zou kunnen doen is met een kleine javascript functie een watch plaatsen op de div waar de procenten in komen te staan en als die veranderd de oude resulaten verwijderen zo dat alleen de nieuwe resulaten er staan.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s