login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Google en url's

Offline junior - 29/06/2011 13:11
Avatar van juniorLid Ik heb een stukje code gescrhreven waarmee ik de GET variabelen als volgt doorstuur:
www.website.be/pagina.php?{var1:value1}{var2:value2}

Gewoon, kvind de url zo er 'mooier' uitzien dan met de '&' en de '='.
Dit werkt goed, maar nu vroeg ik mij plots af, hoe zal google hiermee omgaan?
Zullen ze dit behandelen als een normale URL en ook opnemen in de zoekresultaten?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pieter - 29/06/2011 13:35
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Waarom maak je het niet meteen goed?
Waarom nog echt variabelen in je URL stoppen en niet meteen nette URL's tonen?  
Offline ArieMedia - 29/06/2011 14:28
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Hier gaat google niks van snappen..

Zoals Pieter zegt, zorg voor een normale URL, google eens op .htaccess, RewriteMod
Offline AgentX - 29/06/2011 14:59
Avatar van AgentX HTML beginner Je kunt veel beter iets als www.website.be/pagina.php/value1/value2/ hebben. Zo begrijpt Google het ook!
Offline junior - 29/06/2011 15:04 (laatste wijziging 29/06/2011 15:05)
Avatar van junior Lid Ik ken mod rewrite, maar gebruik het niet
* Vervelende syntax waardoor ik niet in 1 oogopslag kan zeggen waar het om gaat
* 'Instellingen' voor rewrite en de php pagina zijn een verschillend document, wat het vervelend maakt om te onderhouden

En belangrijkste
* Ik vind niet dat variabelen er uit moeten zien als een map. Er is toch helemaal niets verkeerd met het gebruik van variabelen?

In mijn toepassing ziet een link er bijvoorbeeld als volgt uit:
www.website.be/wedstrijd/?{jaar:2011}{home:brugge}{away:anderlecht}

Waarom zou dit er als mappen moeten uitzien als het dit niet zijn?
www.website.be/wedstrijd/2011/brugge/anderlecht/



Maar als google deze schrijfwijze niet kan indexeren zal ik helaas weer naar get vars moeten overstappen, jammer 


Offline WouterJ - 29/06/2011 15:08
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Waarom het er zo uit moet zien?
1 - Overzichtelijker voor de gebruiker
2 - Google weet precies waar je het over hebt

Vooral dat laatste is natuurlijk belangrijk.

Daarnaast even mijn persoonlijke mening dat ik ?jaar=2011&home=brugge er een stuk beter uit vind zien dan ?{jaar:2011}{home:brugge}
Offline junior - 29/06/2011 15:18
Avatar van junior Lid Ja het zal inderdaad persoonlijk zijn.
Maar hoe dan ook als google er geen weg mee kan zal ik het moeten laten schieten.
Offline Maarten - 30/06/2011 10:41
Avatar van Maarten Erelid Ik vind het eigenlijk een goed punt... variabelen als een mapstructuur gaan weergeven kan ik een zin logisch zijn als je data ook zo gestructureerd zit, as in:
mijnsite/een_hoop_data/een_beperkingscriterium/en_nog_eentje
Maar als je op een meer horizontale manier werkt, zou ik ook de voorkeur geven aan de variabelen-structuur... hetgeen je voorstelt met die accolades vind ik overigens ook afschuwelijk, maar het idee en de gedachte erachter kan ik wel perfect volgen, ja 
Offline MrWolf - 02/07/2011 20:58
Avatar van MrWolf Lid Je kan ook wel je accolades doen, niet je vraagteken maar wel htaccess:
website.be/website/{var1:value1}{var2:value2}

In het cms waar ik nu mee bezig ben doe ik het met een ! in plaats van een ?:

website.be/website!var1=value1&var2=value2

Daar stuur ik via htacces alles door naar default.php, en daar worden alle 'fake get' variabelen uit de url gehaald. (Ik zit nu op mn ipad, maar als jullie de code willen kan ik die morgen wel sturen.)
Offline Aar - 02/07/2011 23:05 (laatste wijziging 02/07/2011 23:06)
Avatar van Aar PHP interesse Bovendien is een URL niet bedoelt om er toffe fratsen en vormen van ascii-design op uit te halen die in strijd zijn met de RFC's die de opbouw regelen van een URL. Zo zorg je er voor dat reguliere expressies je site niet altijd goed kunnen valideren, en Google gaat op zijn plaat ermee....

Dus vergeet die onzinnige opbouw, en houd je gewoon aan de RFC vast die erbij hoort.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s