login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zeer grote foto verkleinen (Opgelost)

Offline thomasje - 07/05/2011 16:37
Avatar van thomasjeMySQL beginner Voor een foto persbureau moet ik foto's verkleinen. Ik lees nu op internet dat je met PHP foto's van maximaal 6 MB kan verkleinen.

Is daar ook een oplossing voor dat je ook grotere afbeeldingen kan verkleinen? De foto's zijn gemaakt door voornamelijk profs en die zijn al snel 10 MB groot. De originele moet op ware grote zijn dus ik kan ze ook niet laten verkleinen voor het uploaden.

Ik hoop dat iemand van jullie een oplossing weet.

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline NTS64 - 07/05/2011 16:43
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Als je photoshop ter beschikking hebt kan je de batch processing functie gebruiken.
Offline thomasje - 07/05/2011 18:23
Avatar van thomasje MySQL beginner nou het idee er van is dat alle fotografen in kunnen loggen, de foto's die ze gemaakt hebben geüpload worden en dat er dan ook een tumb van gemaakt wordt. Anders krijg je bij elke pagina die je laad alle grote foto's te zien (die hij dan ook weer moet laden) en in de gewenste situatie laad hij alleen de tumb. En alleen bij het downloaden van volledig formaat hoeft het systeem dan nog de grote foto te gebruiken.
Offline Button - 07/05/2011 18:24
Avatar van Button PHP ver gevorderde
Citaat:
Ik lees nu op internet dat je met PHP foto's van maximaal 6 MB kan verkleinen.


Met wat verklein je die dan specifiek?

Misschien moet je een keer op zoek gaan naar instellingen in je php.ini om sommige configparameters (die dan te maken hebben met groottes van upload files etc.) te veranderen.
Offline ArieMedia - 07/05/2011 18:51
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
je kan de DPI terugbrengen naar 300.

Dit moet je met photoshop doen, in php is er geen oplossing voor jou probleem
Offline thomasje - 07/05/2011 19:57
Avatar van thomasje MySQL beginner en wat zou de snelste manier zijn om dan tumbs weer te geven>
Offline lolll - 08/05/2011 08:50 (laatste wijziging 08/05/2011 08:50)
Avatar van lolll Lid Bedoel je dit: http://www.nods...-using-php ?
Hierin verkleint hij zowel de grootte van de foto als het gewicht (weet niet hoe ik het anders moet zeggen)(dus b,kb,mb,...).

Lolll
Offline peerke59 - 08/05/2011 10:36
Avatar van peerke59 MySQL interesse Probeer eens zeer goede freeware.
In de loop der tijd ben ik bij ImageConvert uitgekomen.
Het is echte freeware met zeer veel uitstekende functies.
Kijk maar eens op http://www.crazypixels.com/freeware.htm
Goede software hoeft niet duur te zijn.
Je kan er zelfs gewenst een eigen formaat ingeven, dus zelfs zo klein dat het kan dienen als thumb.
Offline Martijn - 08/05/2011 11:49
Avatar van Martijn Crew PHP hoe even rekening met je geheugen van je servertje ;) elke pixel is 23byte nodig in geheugen (jpeg iig, gif oid is anders, maar ik ga uit van jpeg)/. Bij zulke grote foto's schuif je jezelf zo vol.
Offline markla - 08/05/2011 17:30 (laatste wijziging 08/05/2011 17:44)
Avatar van markla PHP interesse IK maak zelf ook veel foto's van 4288 x 2848 dart is vaak zo'n 6 mb

Maar voor internet kun je ze
a) reduceren tot 800x 531 en de kwaliteit reduceren tot ± 84 %
b) of alleen de kwaliteit reduceren tot ± 84 %

in het eerste geval gaat de foto dan van 6,3 mb naar 191 Kb
In het tweede geval van 6.3 mb naar 1.5 mb

Gewoon met het gratis verkrijgbare irfanview (kan ook batch verwerkingen aan)

De originele zet je in de map van waaruit ze gedownload kunnen worden de andere zet je in de thumbnail map
Offline Aar - 09/05/2011 13:38
Avatar van Aar PHP interesse Dit zou wel met PHP kunnen, dan moet je de memory limit aanpassen lijkt me.
Bedankt door: thomasje
Offline Maarten - 09/05/2011 15:28
Avatar van Maarten Erelid Ik denk in .NEt termen, maar met wat creativiteit kan dat met PHP toch ook:
Je laat mensen die rommel uploaden, en dan zorg je dat er een PHP verwerking gebeurt, die foto per foto resized (queue systeem), zodat geheugen niet echt een issue kan zijn?

Ik heb onlangs iets gelijkaardigs gemaakt voor verwerking van grote bestanden, is een Windows Service die daarvoor zorgt, maar lijkt me ook perfect mogelijk met Linux/PHP...

Wat je ook kan doen is echt met externe software zoiets gaan doen, maar dan geautomatiseerd, maar dat zal wss niet zo voor de hand liggend zijn op shared hosting omgevingen, zal eerder naar dedicated/VP server schuiven dan.
Bedankt door: thomasje
Offline xSc - 15/08/2011 10:07
Avatar van xSc Onbekend Let op: je kunt je memorylimit vergroten (met .htaccess bijvoorbeeld), maar mogelijk is de memorylimit op serverniveau ook ingesteld. Dat is vooral het probleem bij shared hosting.

Natuurlijk moet je ook de max. grootte van de http upload wijzigen (of upload je 1 foto per keer?).
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s