login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[ZF] Navigatie submenu parent op active instellen.

Offline shibble - 13/03/2011 00:34
Avatar van shibbleMySQL interesse Hallo programmeurs,

Ik zit met een probleem, ik maak gebruik van Zend_Navigation om mijn menu te renderen dit doe ik op de volgende manier:

bootstrap.php:
Plaatscode: 140802

navigation.xml
Plaatscode: 140803

prepareNavigation.php (Plugin die wordt ingeladen, aangegeven in application.ini)
Plaatscode: 140804

layout.phtml

Plaatscode: 140805

head-navigation.phtml
Plaatscode: 140806

Als ik bijvoorbeeld op de pagina "DOMEINNAAM/diensten/hosting" zit dan wil ik graag dat de parentmenu "Diensten" ook op Active staat, hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Ik ben nu al maanden opzoek naar een oplossing maar kan nergens iets duidelijks hierover vinden, ik ben degene die mij hierbij kan helpen voor eeuwig dankbaar !

Met vriendelijke groeten,

Pascal

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 13/03/2011 12:15
Avatar van MiST Lid Er is een methode in de aard van getByUri() en dan kan je je item getten en dan setActive() uitvoeren of iets dergelijks. Komt mooi aan bod op de zendcasts.com aflevering over navigation.
Offline shibble - 13/03/2011 22:40 (laatste wijziging 04/04/2011 16:30)
Avatar van shibble MySQL interesse Hallo MiST , ik maak al gebruik van findByUri in mijn prepareNavigation plugin.
De pagina's worden met een bepaalde route opgevraagd:


Plaatscode: 140809

Ik zit gewoon met me handen in het haar vastgeplakt ik weet gewoon geen oplossing om het werkend te krijgen, ook heb ik de Zendcast gebruikt om Zend_Navigation onder de knie te krijgen was tevens mijn eerste artikel over Zend_Navigation.

Is er echt niemand hier die een oplossing weet ?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s