login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Cronjob of niet ? (Opgelost)

Offline ArcanA - 06/03/2011 01:22 (laatste wijziging 06/03/2011 01:23)
Avatar van ArcanAPHP beginner Hallo,

Ik wil graag maken dat de gebruikers hun topic in de spotlight kunnen plaatsen, stel dat ze €2,- moeten betalen per dag hun topic in de spotlight word gezet.

ik update dan een veld: payed_till : NOW + 1dag

Nu zou ik constant moeten controleren of alle topics die in de spotlight staan verlopen zijn of niet, hoe doe ik dit het best? Kan ik dit gewoon mee include of is dat te zwaar voor de load? Of moet ik dit met een Cronjob ieder uur controleren?

Mvg,
Niels

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline valles10 - 06/03/2011 01:46 (laatste wijziging 06/03/2011 01:52)
Avatar van valles10 HTML interesse Ja, ik denk dat een cronjob toch het handigste zal zijn.
Het beste is om als volgt te werk te gaan:
Je maakt een tabel die zegt of een topic sticky is of niet. Met daarbij het aantal dagen. Je laat de cron elk uur -1 doen. Als de "uren_nog_topic" 1 uur bedraagt, zorg je ervoor dat het topic ervan wordt geupdate, en de sticky-status op 0 wordt gezet.
Offline ArcanA - 06/03/2011 02:08
Avatar van ArcanA PHP beginner Op dit moment werk ik gewoon met een DATETIME, en moet ik gewoon dit doen om te controleren of de spotlight verlopen is of niet:

  1. $sQuery = "UPDATE topics SET type = 'normal' WHERE type_date_till < NOW() ";
  2. mysql_query($sQuery) or die (mysql_error());


Als ik dit elk uur met een cronjob moet doen, kan ik de code ook behouden, het maakt me niet veel uit als ze tussen de 0 en de 60minuten gratis krijgen. Ik reken erop nooit meer dan 50 van deze gevallen te hebben per dag.

Mvg
Offline MiST - 06/03/2011 09:54
Avatar van MiST Lid Wat is het nut van een cronjob als je het gewoon met een SQL query kan opvragen?

Haal gewoon de topics op die tot een bepaalde tijd in de spotlight moeten staan? Uw database zal de rest wel voor zich nemen. 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s