login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

include werkt alleen zonder var in url (Opgelost)

Offline JLT - 09/11/2010 12:07
Avatar van JLTPHP interesse Momenteel ben ik bezig een website geschikt te maken voor PHP5. Er is een server update uitgevoerd en nu werkt de include niet meer.

Dit moet geinclude worden, maar werkt niet
  1. include('restart.php?message=1');


Als ik het verander in dit, werkt het wel
  1. include('restart.php');


De foutmelding die ik krijg als ik de eerste manier probeer (zoals het zal moeten)

Warning: include(restart.php?message=1) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/littqocl/public_html/members/login/process_login.php on line 32


Is dit probleem bij iemand bekend? OF heeft iemand misschien tips?

Thanks!
Jelte

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline urqbz - 09/11/2010 13:15 (laatste wijziging 09/11/2010 16:54)
Avatar van urqbz PHP interesse Je kunt gewoon die messages in een variabele doen. Zo:
  1. <?php
  2. // file waarin je restart.php wilt includen
  3. $messages = 1;
  4. include ("restart.php");
  5. ?>


  1. <?php
  2. // restart.php
  3. if (isset($_GET["messages"]))
  4. {
  5. $messages = $_GET["messages"];
  6. }
  7. // vanaf hier ga je dan van alles doen met $messages, die dan ofwel bestaat uit de get parameter of de in dat andere bestand gezette variabele....


Informatief: als je een bestand included moet je het eigenlijk zo zien dat je php vraagt om de code van het te includen bestand te plaatsen op de plaats waar je een include statement (include("filex.php"); ) zet.
Offline JLT - 09/11/2010 15:05
Avatar van JLT PHP interesse Je hoeft de variabele dus niet mee te sturen in de url. Damn dat ik daar zelf niet op gekomen ben... Super bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s