login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Memory probleem?

Offline gijs - 01/11/2010 19:09 (laatste wijziging 01/11/2010 19:09)
Avatar van gijsHTML beginner Hallo,

Ik loop tegen een probleempje aan met waarschijnlijk het geheugen van PHP. Een script dat tot nu toe altijd werkte, geeft nu de volgende error;

Citaat:
Fatal error: Allowed memory size of ### bytes exhausted


Heb al een beetje rond ge-googled, en dan staan er tips dat je het geheugen kan verhogen.

Nu betreft het een eigen servertje hier op de zolder, waar het memory limit al op 256 mb (!) staat.. denk niet dat het daaraan ligt?

Iemand die dit probleem ook gehad heeft?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cx1213 - 01/11/2010 19:11
Avatar van cx1213 Lid wat voor een script is het?
Offline Koen - 01/11/2010 19:12
Avatar van Koen PHP expert Het is waarschijnlijker dat er ergens een foutje in je script zit waardoor het onnodig veel resources gebruikt, een oneindige loop bijvoorbeeld. Over welk script gaat het?
Offline gijs - 01/11/2010 19:17
Avatar van gijs HTML beginner Het betreft een script dat ik ooit zelf gemaakt heb, waarin ik een boekhouding kan bijhouden.

Het is denk ik een jaar geleden gemaakt, en heeft tot nu toe nog nooit problemen veroorzaakt. Ook aan de server is in al die tijd niets aangepast. Lijkt me aan de ene kant sterk dat het aan het script ligt.
Offline Esli - 01/11/2010 20:03
Avatar van Esli PHP interesse Hoe groot is het bestand / de gegevens die je wilt ophalen?
Offline Sam - 01/11/2010 20:12
Avatar van Sam PHP expert Zonder een stukje code gaat er hier volgens mij niet veel opgelost kunnen worden. Het is duidelijk dat iets in je code ervoor zorgt dat er nogal veel resources gebruikt worden.
Als je script altijd op je server op de zolder heeft gewerkt, is het zeer vreemd dat het dat nu ineens niet meer doet.
Offline gijs - 02/11/2010 09:56
Avatar van gijs HTML beginner Ben aan de hand van jullie tips eens goed naar de code gaan kijken, en er zat inderdaad een loop in die niet helemaal goed geprogrammeerd was. Het probleem is nu opgelost.

Blijft natuurlijk nog wel dat het gek is dat het 'altijd' heeft gewerkt tot nu toe.. maargoed. 
Offline Stijn - 05/11/2010 00:22
Avatar van Stijn PHP expert Beetje het verhaal van i-robot waar machine instructies een eigen leven gaan leiden... 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s