login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Fouten allemaal afvangen (Opgelost)

Offline urqbz - 03/09/2010 13:43
Avatar van urqbzPHP interesse Beste SiteMasters,

Ik ben aan een nogal groot project bezig en ik vroeg me af: stel dat er een exceptie optreedt die ik niet had voorzien, dan krijgt de gebruiker een fatal error bladiebladiebla in regel hupsekee, ik vroeg me af: is dat niet af te vangen en dan te vervangen door een vriendelijker berichtje (gewoon dat de pagina wel geladen wordt en dat er opmaak is en dan: Er heeft zich een fout voorgedaan, contacteer...)

Ik probeer alles zo hufterproef mogelijk te maken, maar het staat zo slordig als men een fatal error krijgt ergens. Hebben jullie suggesties of ideeën?

Bedankt!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pellens - 03/09/2010 14:10
Avatar van Pellens PHP interesse Voor je de website in productie brengt eerst degelijk testen uiteraard, waarom zou je een labiele website online plaatsen?

PHP-Errors vermijden gaat natuurlijk altijd met het @ -teken, maar dit lost natuurlijk geen enkel probleem op. If-statements kunnen ook meer uitleg geven indien je de website toch in productie wilt hebben, zonder stabiliteit. Waardes checken, indien niet geldig: vriendelijk meedelen aan de bezoeker dat het niet in orde is...

Succes.
Offline DenMette - 03/09/2010 14:46
Avatar van DenMette PHP gevorderde Als je met Klasses werkt voor database connecties en andere klasses voor een mooie en overzichtelijke website, dan bestaat er zoiets als Try Catch in PHP. Dit kan je eens doornemen en dan kan je al mooie zaken opvangen.

Moest het nu zijn dat je een PAGE NOT FOUND enzo kunnen optreden, dan verwijs ik je graag door naar een .HTACCESS file, daarin kan je dan zeggen welke pagina er in de plaats moet optreden, deze kunnen dan volledig naar jou wens veranderd worden.

Hoplijk heb je hiermee genoeg info.
Offline urqbz - 03/09/2010 15:16 (laatste wijziging 04/09/2010 17:32)
Avatar van urqbz PHP interesse Die .HTACCESS file heb ik inderdaad al gemaakt ja. Try Catch ga ik straks wat meer over lezen... Bedankt.

Denk nu overigens niet dat ik fouten bevattende websites release: het zijn vooral geheugen exhasuted fouten, als men met de userselect mode 2000 gebruikers selecteerd enzo...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s