login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Eigenaars van boek "PHP 5 Het complete boek" gezocht.. (Opgelost)

Offline abbert - 25/08/2010 01:01 (laatste wijziging 25/08/2010 01:04)
Avatar van abbertNieuw lid Hallo iedereen,

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen. Ik ben in het bezit van het boek PHP Het Complete Boek. Ik ben echter de cd-rom die bij het boek hoort kwijt. Nu lees je in het boek dat de code ook op de website te vinden is.. nou nergens te bekennen. Heb daar ook al een bericht op het forum geplaatst, maar ben nu al weer een paar dagen verder en heb nog steeds geen reactie gehad. Mijn vraag is nu dus of hier misschien iemand ook in het bezit is van het boek, en of diegene misschien zo vriendelijk zou willen zijn om deze broncode naar mij te sturen. Ik loop op het moment een beetje vast met het leren..

Alvast bedankt,
Albert

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Button - 25/08/2010 09:05 (laatste wijziging 25/08/2010 09:13)
Avatar van Button PHP ver gevorderde http://eu.wiley...NLOAD.html - Google -> "source code php5 and MySQL Bible"

http://eu.wiley...NLOAD.html - (alleen PHP boek)
Offline abbert - 25/08/2010 10:25
Avatar van abbert Nieuw lid Bedankt voor je reactie,

Dit is helaas een ander boek. Ik heb PHP 5 Het complete boek van Arjan Burger & Wouter Tengeler. In dit boek worden ook verschillende design patterns behandeld, en ik weet dat de broncode van de voorbeelden op de cd-rom staan. Die heb ik dus jammer genoeg niet meer..
Offline lemoinet - 25/08/2010 10:31
Avatar van lemoinet PHP gevorderde http://www.webt...-mysql.zip
Offline abbert - 25/08/2010 10:36
Avatar van abbert Nieuw lid Bedankt,
maar sorrie dit is het ook niet. Ik zoek de broncode, ook van een webshop, maar die object georienteerd gebouwd is.
Offline Jelmerholland - 25/08/2010 11:58
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Waarom een boek? Met een boek loop je altijd achter de feiten aan.

Ik heb het boek: Basiscursus PHP 5. en daar hoefde je de variabelen niet eens te escapen.. Dus het boek deed het zo:

  1. $var = World;
  2. echo("Hello $var"); //tussen haakjes, en NIET escapen


Dat is gewoon fout, het moet namelijk zijn en is ook makkelijker/overzichtelijker:

  1. $var = World;
  2. echo "Hello " . $var; //geen haakjes, WEL escapen


Dusja, als ik jou was, zou ik het alleen voor de absolute basis gebruiken en de rest leren d.m.v. sites. gewoon bouwen, zoek je iets: google.nl even je functie die je zoekt kort omschrijven of het forum raadplegen Dan leer je het beter (naar mijn mening)... dus wat ik denk/adviseer (dan hoor je 't van iemand die pas 1.5 jaar hier mee bezig is.. dus trek wel je eigen conclusie) is het boek ALLEEN voor de basis, meer niet... want je leert het je verkeerd aan..

Offline ProjectWebdesign - 25/08/2010 12:07 (laatste wijziging 25/08/2010 12:07)
Avatar van ProjectWebdesign Lid Ik heb hier zeker met Jelmerholland eens.
PHP leer je alleen door te doen en niet met een boek door te lezen met voorbeeldjes.
Ook staan in een boek niet altijd de goede methoden.

Ik ben begonnen door gewoon simpele systeempjes te maken, zoals bijvoorbeeld: Gastenboekje, contactformulier, simpel forum, etc.

En de bijbel voor PHP programmeurs is http://php.net.
Als je wilt weten hoe een functie werkt ga je naar: http://php.net/functie
Daar staat ook vaak voorbeeldjes bij.

En je kunt natuurlijk hier op Sitemasters bij tutorials kijken.

Ooh en PHP leer je niet in een weekje, je kan misschien de syntax in een week leren maar dat wil niet zeggen dat je PHP kent. Ik ben nu al 3-4 jaar bezig en ik leer nog steeds elke dag wat bij.
Offline Button - 25/08/2010 12:38 (laatste wijziging 25/08/2010 12:45)
Avatar van Button PHP ver gevorderde Ik ben het "volledig oneens" met de laatste 2 reacties: boeken zijn altijd positief. Een boek vormt een basis waar je mee kan verder werken door tutorials/fora/... te bezoeken. Bovendien biedt een boek je meestal een goede leercurve; je begint met de gemakkelijke dingen en je gaat naar de moeilijkere onderwerpen. Terwijl wanneer je zelf tutorials begint uit te pluizen, je dikwijls niet weet waar je moet beginnen.

Je moet hierbij in het achterhoofd houden dat boeken meestal zijn geschreven door personen die wel wat hebben verwezenlijkt in hun vakgebied. Ik vertrouw meer op hen dan op personen die slechts enkele jaren bezig zijn met bv. PHP en tutorials schrijven die meer ter illustratie zijn dan dat ze het probleem echt uitleggen.

ProjectWebdesign schreef:
Ooh en PHP leer je niet in een weekje, je kan misschien de syntax in een week leren maar dat wil niet zeggen dat je PHP kent. Ik ben nu al 3-4 jaar bezig en ik leer nog steeds elke dag wat bij.


Nee, dat is waar, maar je leert wel meer bij in een week door een boek te lezen dan door tutorials te volgen.

En niet alleen voor de basis: een boek geeft meestal een goede (programmeer-)stijl om bepaalde systemen te bouwen, stijlen die al hebben bewezen dat ze efficiënt/veilig/... zijn. Bij tutorials zijn dit meestal zelfverzonnen stijlen (waar op zich niets mis mee is, maar waar ik toch meer twijfels bij heb).

Begrijp me niet verkeerd: ik ben blij dat vele mensen beslissen om artikels te schrijven en hun kennis te delen met de rest van een community. Maar ik blijf er bij dat boeken een goede basis vormen; mensen die eerst boeken lezen, zullen een betere basis hebben dan mensen die de basis uit tutorials proberen te leren.
Offline Abbas - 25/08/2010 12:44
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Mooie argumenten die jullie brengen maar het is jammer genoeg offtopic.

Terug een beetje die richting uit graag! 
Offline Maarten - 25/08/2010 13:28 (laatste wijziging 25/08/2010 13:29)
Avatar van Maarten Erelid @boekdiscussie: waarom schrijven jullie dan geen boek?
@button: conclusie, gierige mensen die geen boeken willen kopen blijven achterop 
@titjes: sorry 

@topic: de titel zegt me wel iets, denk dat ik het ooit gekocht had voor PHP 4 ofzo (niet dat je daar iets aan hebt), maar heb dat boek nadien gedumpt in de bibliotheek. En dat deed me eraan denken dat je misschien eens gewoon de bibliotheek moet raadplegen? Weet niet van waar je bent, maar bij ons kan je ook gewoon dergelijke boeken online ergens uitlenen over het halve land (kost je een halve euro voor de "interne post" ofzo)? En dan zit dat CD-tje daar normaal gezien wel bij, kopietje maken, boekje teruggeven, klaar 
Offline abbert - 25/08/2010 16:28
Avatar van abbert Nieuw lid Ik wil iedereen bedanken voor hun reacties, tips en mogelijke oplossingen. Ik moet wel zeggen dat ik het met Maarten en Button eens ben.

@Maarten: Ik kom uit Urk. Ik ben laatst nog in de bibliotheek geweest. Het deed me daar denken aan vroeger. Computerboeken die ik leende toen ik jong was, liggen daar nu nog steeds 

Maar even naar de vraag: Ik heb contact opgenomen met de uitgever van het boek. De cd-rom is opgestuurd, en zal denk ik morgen arriveren 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s