login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP script runnen op volledige server (Opgelost)

Offline cyberninjah - 16/08/2010 14:24
Avatar van cyberninjahLid Beste

Ik heb een server draaie met een aantal website's daar op nu draait hier DirectAdmin Control panel op en Webalizier helaas vind ik deze niet zo fijn werken en heb ik mijn eigen php script geschreven.

Alleen wil ik dit script eigenlijk over me complete server laten draaie is er een manier dat dit script geinclude wordt op elke site die draaid ? zonder dat ik manual code moet plaatsen in de index.html files ???

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline urqbz - 16/08/2010 14:30
Avatar van urqbz PHP interesse Wat doet het script? Is het een eigen gemaakt cpanel?
Offline cyberninjah - 16/08/2010 14:40
Avatar van cyberninjah Lid Nee het is eigenlijk een bezoeker statistieken script.

Gewoon kijken met welke browser ip os ze komen kijken op de website.
En nog veel meer extra's
Offline urqbz - 16/08/2010 15:54
Avatar van urqbz PHP interesse Als je het eens in alle roots plaatste? Of heeft dat geen zin?
Offline cyberninjah - 16/08/2010 16:16
Avatar van cyberninjah Lid Dat wil ik juist voorkomen aangezien mensen zelf hun site kunnen maken / beheren.
Dus ook mijn stukje code er uit kan halen ;)
Offline XeriuM - 16/08/2010 16:51
Avatar van XeriuM Lid WebAlizer kijkt in de logs van Apache, wat jij beschrijft lijkt meer op een plugin zoals Google Analytics.

WebAlizer staat 'altijd' aan en kan de gebruiker zelf niet uitzetten, de code van zoals bijvoorbeeld Analytics moet echter in de code van de gebruiker staan. Wereld van verschil!
Offline urqbz - 16/08/2010 16:54
Avatar van urqbz PHP interesse Een folder met beperkende rechten in de roots, of de rechten van het script zelf beperken?
correct me if I'm wrong, geen chmod expert
Offline cyberninjah - 16/08/2010 22:13
Avatar van cyberninjah Lid het script moet gedraaid worden bij het laden van de site.

Hoe doen die gratis hosting provider dat iemand een idee ??
zo reclame balk ??
Offline urqbz - 16/08/2010 22:17
Avatar van urqbz PHP interesse Frames, de "userpage" wordt onder de reclame geladen en dat is meestal een apart deelvenster...
Offline cyberninjah - 16/08/2010 22:26
Avatar van cyberninjah Lid hoe wil je dat met frames doen ??

Neem voorbeeld .TK heb je zo reclame balk aan de bovenkant maakt niet uit wat voor script je draait.
Offline pijke - 17/08/2010 10:34
Avatar van pijke Gouden medaille

Lid
sommige gratis webhosters plaatsen een stukje javascript code onderaan je site. na iedere wijziging controleren ze of het stukje code er nog in staat.
Offline UpLink - 17/08/2010 10:38
Avatar van UpLink ... TK stuurt je door naar een eigen pagina die opgedeeld staat in 2 delen.


De reclame met daaronder het frame van de site die jij bezoekt.

Hoe ditjuist in zijn werk gaat? Geen idee, maar ik heb theorieën.

1) Je gaat naar een .tk adres. Dat adres staat in de servers op een redirect naar een bepaalde die je op zijn beurt weer doorstuurd naar een pagina waar de reclame op staat.
Correct me if I'm wrong

Mss dat je alle website's op jou server op hetzelfde principe moet laten werken.

Offline cx1213 - 17/08/2010 13:28
Avatar van cx1213 Lid .tk heeft geen reclame meer alleen als je wilt dat .tk ook reclame maakt voor jou website.
Offline Maarten - 17/08/2010 16:17 (laatste wijziging 17/08/2010 16:17)
Avatar van Maarten Erelid Als ik me niet vergis kan je in Apache kiezen om een footer toe te voegen aan iedere pagina. Misschien kan je daar een lap JavaScript in zetten die je script aanroept...

Een andere aanpak zou zijn - vraag me nu niet concreet hoe, maar het moet wel kunnen - om een eigen apache module te maken. In die module zou je dan de output ergens moeten capteren en netjes voor de </body> diezelfde code neerzetten. Ik heb net even gegoogled en helaas niks concreet gevonden, maar het moet zeker kunnen op die manier (maar ik heb de tijd & zin niet om alle developer docs van apache te doorbladeren).

http://modules.apache.org/reference.php
Offline cyberninjah - 17/08/2010 16:52 (laatste wijziging 19/08/2010 09:36)
Avatar van cyberninjah Lid jah heb ik ook al aan zitten denken om het in apache te regelen helaas nog niet echt supper veel tijd voor gehad om goed door te lezen bedankt voor het stukje van een module daar had ik nog niet aangedacht.

Als ik vanavond een gaatje heb zal ik er is naar kijken.
Mocht het me gelukt zijn zal ik wel even kijken of ik een kleine tutorial kan maken hiervoor


Bedoel je dit toevalig ?

http://httpd.apache.org/docs/1.3/howto/ssi.html


Opgelost: Apache log reading + Cronjob

Volgens mij dat alleen maar iets om

  1. <!--#include virtual="/footer.html" -->


te gebruiken in je html

Edit Denk dat ik maar ga proberen me apache log's uit te lezen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s