login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

captcha werkt niet (Opgelost)

Offline Raze - 13/07/2010 16:24
Avatar van RazePHP beginner Het ligt volgens mij aan volgend stukje code:

  1. if( isset( $_POST['captchasubmit'] ) )
  2. {
  3. if( $_POST['captchaanswer'] == $captcha['code'] )
  4. {
  5. $blockedip = $login->resetfalselogin( $_SESSION['falseloginDeleteId'] );
  6. }
  7. }


als ik op de rij $_POST['captchaanswer'] == "12345" ofzo ingeef, en ik geef die 12345 in dat veld in, werkt het wel.

en als ik de variabele $captcha['code'] uitlees op de pagina, komt er dezelfde code te staan als die in de afbeelding. Wat is er dan fout?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ProjectWebdesign - 13/07/2010 17:19
Avatar van ProjectWebdesign Lid Misschien zit er toevallig in de $_POST ergens een spatie ofzo.
Je hebt $_POST['captchaanswer'] & $captcha['code'] geprint en die zijn hetzelfde?
Offline DenMette - 13/07/2010 19:12
Avatar van DenMette PHP gevorderde Het probleem zal eerder liggen aan wat anders,
De code wordt waarschijnlijk gemaakt wanneer de pagina wordt aangeroepen. Dit wil zeggen dat je dus de code elders moet opslagen.

Een Session kan dan handig werken. Als je de code pas na je verwerking zet met de if else, dan zal het waarschijnlijk wel gaan werken.

Google eens rond, en waarschijnlijk kom je dan wel wat tegen.
Offline heymeemij - 19/07/2010 23:01
Avatar van heymeemij Nieuw lid captcha werkt meestal met img functies dus zal je gd of gd2 moeten aanstaan op de server
php_info() kan je helpen bij het controleren
Offline Raze - 19/07/2010 23:38
Avatar van Raze PHP beginner moest je de vorige posts gelezen hebben, zou je doorhebben dat het fout loopt bij de vergelijking tussen de 2 waardes, niet bij het weergeven van de captcha...
Offline Maarten - 20/07/2010 09:44
Avatar van Maarten Erelid Pas op, het ontwikkelen van een captcha is natuurlijk altijd een goed plan, maar heb je ook al eens naar reCaptcha gekeken? Ik ben er persoonlijk weg van:

http://www.google.com/recaptcha

Het komt er op neer dat je een goeie captcha hebt, maar dat je er ook nog iets mee steunt (moet maar de uitleg maar eens lezen).
Offline Raze - 20/07/2010 13:39
Avatar van Raze PHP beginner ik ken het, maar heb er eigenlijk niet bij stil gestaan om het te gebruiken... en uiteindelijk zit alles in dat pakket waardoor je zelf geen moeite meer hebt 

goeie tip maarten ;)

ik ga direct eens wat proberen
Offline Maarten - 20/07/2010 16:54
Avatar van Maarten Erelid Ik heb het trouwens reeds geïmplementeerd bij een aantal klanten, en we krijgen er alleen maar positieve respons over - zo is er ook een website waar de gemiddelde leeftijd van de doelgroep rond de 55 draait, en niemand lijkt problemen te hebben met de captcha-beveiliging - het is bewezen dat het sneller en simpeler is om twee bestaande woorden in te vullen dan een reeks letters en cijfers die nergens op slaan 

En voor iemand het zegt: ik heb deze ook bij een klant gezet waar de vorige captcha niks uithaalde, en sinds deze zijn de problemen van de baan.
Bedankt door: Raze
Offline Raze - 20/07/2010 17:46
Avatar van Raze PHP beginner juist geprobeerd en het werkt vlotjes... merci 

Maarten schreef:
het is bewezen dat het sneller en simpeler is om twee bestaande woorden in te vullen dan een reeks letters en cijfers die nergens op slaan


kan ik best geloven, en is ook leuker.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s