login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php ftp upload probleem

Offline Jootn - 26/06/2010 11:04
Avatar van JootnNieuw lid Goede morgen,

Ik ben bezig met een uploadscript in php (via het ftp protocol)

Het lukt me maar niet om bestanden te uploaden. Ik heb de destination folder gechmod naar 777 en toch krijg ik telkens volgende fouten:

Citaat:
Warning: move_uploaded_file(script2.sc) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: Permission denied in

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/phpzES28D' to 'script2.sc' in


Ik maak geen gebruik van de ftp.class.php die je hier op de site kan vinden, maar met de gewone ftp commando's van php

Ik heb volgende code:

  1. // set up basic connection
  2. $conn_id = ftp_connect($ftp_host);
  3.  
  4. // login with username and password
  5. $login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user, $ftp_pass);
  6.  
  7. // check connection
  8. if ((!$conn_id) || (!$login_result)) {
  9. echo "FTP connectie mislukt!";
  10. exit;
  11. } else {
  12. echo '<strong>Verbonden met <i>'.$ftp_host.'</i>, als <i>'.$ftp_user.'</i></strong><br />';
  13. }
  14.  
  15. ftp_chdir($conn_id, "httpdocs/site1/admin/test/".$target_path);
  16.  
  17. // get contents of the current directory
  18. $contents = ftp_nlist($conn_id, ".");
  19.  
  20. // output $contents
  21. var_dump($contents);
  22.  
  23. // upload the file
  24. $upload = move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], basename($_FILES['file']['name']));


Hij maakt dus wel connectie met de server want hij geeft de correcte contents weer van de map waar ik inzit met mijn ftp connectie.

Hopelijk kan iemand mij verlossen uit mijn probleemsituatie 

Groeten,

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 26/06/2010 11:52
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Verwissel move_uploaded_file eens met vardump (dus de plaats waar het staat ).
Offline Jootn - 26/06/2010 12:10
Avatar van Jootn Nieuw lid $upload = move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], basename($_FILES['file']['name']));

als ik hier var_dump zet krijg ik het volgende

array(2) { [0]=> string(11) "desktop.ini" [1]=> string(12) "Untitled.png" } string(14) "/tmp/phpcUFuBP" string(9) "index.php" FTP upload has failed!
Offline ProjectWebdesign - 26/06/2010 13:16 (laatste wijziging 26/06/2010 13:17)
Avatar van ProjectWebdesign Lid Als je een FTP connectie bouwt, moet je ook wel gebruik maken van de FTP upload functies.
move_uploaded_file is vooral om het uploaden van een bestand wat je net via een formulier hebt geupload. Dus wat in de $_FILE staat. En dit werkt alleen op de zelfde server, dus geen FTP.

Om via de FTP class iets te uploaden moet je PHP.net: ftp_fput gebruiken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s