login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Paginnummering

Offline BuzzFuzz2506 - 09/06/2010 07:53
Avatar van BuzzFuzz2506Nieuw lid Ik heb een nieuwsscript deze bestaat uit verschillende txt bestanden die staan weer in verschillende mappen, 1t/m het eind en daar wil ik pagina nummering in,zodat er niet al te veel op 1 pagina komt, Script.
De nieuws berichten zie ik maar hij leest hem niet uit zodat ik twee berichten per pagina krijg.

Iemand een idee/ tip/ hint?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jelmerholland - 09/06/2010 09:10
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar:
- Je hebt elke nieuws item in 1 .txt bestand?
- Zoek je misschien 'Pagination'?

En waarom zet je je nieuws niet gewoon in een database? Dan praten we over MySQL. Ik weet niet of je daar enige ervaring mee hebt?
Offline BuzzFuzz2506 - 09/06/2010 09:35
Avatar van BuzzFuzz2506 Nieuw lid als ik nieuws plaats maakt het script een map aan (1, 2, 3, 4, enz) daarin zet hij diverse txt bestanden titel, inhoud, datum, enz...

Als ik het nieuws bekijk komt dat netjes op een pagina te staan, zoals het hoort, maar als ik veel nieuws heb dan komt die pagina wel heel vol te staan, dus wil ik 5 nieuws items per pagina.

Citaat:
En waarom zet je je nieuws niet gewoon in een database? Dan praten we over MySQL. Ik weet niet of je daar enige ervaring mee hebt?

In ASP wel
Offline Erwt - 09/06/2010 09:50
Avatar van Erwt PHP beginner Bovenstaand noemt inderdaad Pagination (bedankt Jelmer voor de tutorial). Dit is in PHP heel goed te realiseren en zou het zeker niet in textbestandjes willen hebben als ik het zelf zou maken.
Offline cyberninjah - 09/06/2010 09:54
Avatar van cyberninjah Lid Wat je eigenlijk moet doen is eerst uitlezen hoeveel nieuws items je heb dat dele door 5
Dan weetje hoeveel pagina's je heb.

Zo als Helmerholland al aangaf is dit verstandiger / makkelijker om in een database te plaatsen.

  1. // Verbinding maken met de database
  2. mysql_connect('localhost','username','password');
  3. mysql_select_db('databasenaam');
  4.  
  5. // een variable aanmaken met daar het aantaal nieuws berichten in Datatype: INT
  6. $aantal = mysql_num_rows(mysql_query('SELECT id FROM nieuws'));
  7.  
  8. //Hoeveel pagina's hebben we
  9. $paginas = ceil(($aantal / 5));
  10.  
  11. // Deze query moet aangepast worden na mate je pagina links.
  12. $query = mysql_query('SELECT * FROM nieuws' LIMIT 0,5);
  13.  
  14. // loop door alle resultaten heen van de query
  15. while($row = mysql_fetch_array($query))
  16. {
  17. // doe wat met je Database gegevens
  18. echo $row['id'].'<br />'; // laat id nummers zien
  19. }


Hier onder een kort en simpele voorbeeldje
Offline BuzzFuzz2506 - 09/06/2010 20:33 (laatste wijziging 09/06/2010 20:37)
Avatar van BuzzFuzz2506 Nieuw lid maar kan ik dit onderstaande script gebruiken?
enzo ja waar zet ik dan mijn content in?
Link naar mijn nieuwspagina

Navigatie_zonder_mysql
Offline Jelmerholland - 10/06/2010 01:58
Avatar van Jelmerholland PHP beginner In principe wel, als jij weet hoeceel mappen je hebt.

Dit is een hele ervarimg en goed om te snappen hoe het met mappen werkt, maar ik raad je écht aan mysql te gebruiken. Zo moeilijk is t niet met php. De meest basic tutorial mysql van w3schools.com does the job. Daarmee heb ik t ook geleerd en je leert eigenlijketeen een nieuws systeem te maken
Offline BuzzFuzz2506 - 11/06/2010 07:33
Avatar van BuzzFuzz2506 Nieuw lid Is het makkelijker om de laatste 5 berichten te laten zien in dit script?
Nieuws

Zou iemand mij daar mee kunnen helpen ik kom er echt niet uit?  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s