login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

downloader (Opgelost)

Offline lolll - 20/05/2010 20:04
Avatar van lolllLid Hallo,
ik zou graag hebben, dat ik een soort van dowloader met php heb, waardoor ik bestanden, die ik in een bepaalde map zet kan openen op de server maar dat ze niet geparset worden. Dus dat als ik daar een .php bestandje zet, dat dat in kladblok of zo wordt geopend. Ik zou dus iets moeten hebben dat er zo een schermpje komt : klik op downloaden of opslaan om verder te gaan. Is dit mogelijk met php ? Ik heb al iets gevonden om de bestanden up te loaden, maar ik zou ze ook graag downloaden. Ik weet niet of dit duidelijk is, maar als je het niet begrijpt, vraag je het maar.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sieebe - 20/05/2010 20:09
Avatar van Sieebe Nieuw lid
  1. <a href="linknaarbestand">Bestandnaam</a>
?
Offline lolll - 20/05/2010 20:21
Avatar van lolll Lid nee, dan opent hij het gewoon in internet, ik moet het kunnen opslaan, en bewerken.
Offline Arphetic - 20/05/2010 20:31
Avatar van Arphetic Nieuw lid verander de extensie naar php.txt ?!
Offline lolll - 20/05/2010 20:41 (laatste wijziging 20/05/2010 20:45)
Avatar van lolll Lid ow ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat zal waarschijnlijk wel lukken omdat ik alleen php en html bestandjes moet kunnen bewerken.

EDIT: het is niet gelukt, ik had te vroeg op oplossing gedrukt. Nu opent hij gewoon de code in de browser, maar ik moet hem kunnen aanpassen, ik denk dus toch wel dat hij moet gedowload worden.
Offline dieterke - 20/05/2010 22:15 (laatste wijziging 20/05/2010 22:23)
Avatar van dieterke Nieuw lid als hij geopend is in de browser kan je gewoon op de save functie van je browser klikken, en kies maar waar je je file opslaagt

maar als je het volledig correct wil doen:

  1. <?php
  2. // een html bestand downloaden
  3. $bestand='test.html';
  4. header('Content-type: text/html');
  5. header('Content-Disposition: attachment; filename=' . $bestand);
  6. readfile($bestand);
  7. ?>



  1. <?php
  2. $bestand='test.php';
  3. header('Content-type: application/x-httpd-php');
  4. header('Content-Disposition: attachment; filename=' . $bestand);
  5. readfile($bestand);
  6. ?>
Offline lolll - 21/05/2010 18:10 (laatste wijziging 24/05/2010 12:29)
Avatar van lolll Lid ok, ik kan het nu niet testen, ik vertrek op weekend, maar maandag zal ik het uitproberen. Ik zie dat je de header moet aanpassen naargelang het bestand. Zou je mij misschien een site kunnen geven waar er nog zo van die headers staan voor andere bestandstypen ?

Grt,Lolll

EDIT :

Het werkt !! Heb je al iets gevonden voor andere bestanden ?
Ik zal anders zelf nog eens iets zoeken.

Zeker bedankt !
Offline Martijn - 24/05/2010 12:49
Avatar van Martijn Crew PHP t heet mime-type daar kun je t zelf makkelijk mee vinden.
Offline lolll - 24/05/2010 15:28 (laatste wijziging 24/05/2010 15:47)
Avatar van lolll Lid ah, ok. Ik vond al niets wat op "php file downloader" leek. Kzal is op mime-type zoeken.

Ok, ik heb een hele lijst gevonden. Bedankt allemaal !
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s