login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php if (Opgelost)

Offline lolll - 12/05/2010 16:19
Avatar van lolllLid Hallo, ik heb een klein vraagje :
In mijn php boek staat een script waarmee je allerlei actie's kan uitvoeren. Hierbij wordt telkens gecontroleerd of de actie is geslaagd. Dit doet het script met deze tags :
  1. $bool=mysql_query($links_SQL_del);
  2. if($bool==1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('Het is gewist')</SCRIPT>";
  3. if($bool<>1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('Bij het wissen is een fout opgetreden')</SCRIPT>";

Dit script werkt perfect, alleen vroeg ik mij af wat die <> betekent. Dat staat niet in het boek, en toch zou ik graag weten hoe het werkt, want ik wil graag alle code begrijpen, ze niet zomaar roekeloos overnemen en gebruiken. Zou iemand mij dus kunnen uitleggen wat die
  1. if($bool<>1)
betekent ?

Grt,Lolll 

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 12/05/2010 16:20
Avatar van lemoinet PHP gevorderde http://www.w3schools.com/PHP/php_operators.asp
Bedankt door: lolll
Offline DarkDarsstar - 12/05/2010 16:22 (laatste wijziging 12/05/2010 16:22)
Avatar van DarkDarsstar Lid <> is het zelfde als !=, wat controleert of dingen ongelijk zijn, dus precies het tegenovergestelde van ==...
Ik zou niet weten waarom gen geen if-else structuur gebruiken (of heb je dat nog niet gehad?)

Edit: aww, te laat
Bedankt door: lolll
Offline lolll - 12/05/2010 16:25
Avatar van lolll Lid ok, bedankt voor de reacties.

@DarkDarsstar , ik heb if-else al wel geleerd, alleen gebruikt het boek dit niet in dit script, maar ik kan het misschien als ik het ga gebruiken aanpassen naar zo een structuur.

Grtz
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s