login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Werk framework?

Offline roentje91 - 20/04/2010 21:04
Avatar van roentje91Nieuw lid Beste mensen,

Op dit moment ben ik me een beetje aan het verdiepen in Frameworks. Ik ben van plan een administratie systeem te gaan bouwen met verschillende modules.
Waaronder:
- Facturatie
- Planning
- Email
- Support Ticket
- Klanten panel
- Betalingen via IDEAL

en nog een aantal zaken.

Ik zit alleen te twijfelen tussen CodeIgniter en Zend.

Mijn vraag wat zijn jullie ervaringen met deze frameworks en welke raden jullie aan(onderbouwt met argumenten)

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 20/04/2010 21:06
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Heb geen van beide gebruikt, maar toch als je moet kiezen zal ik voor Zend gaan, het heeft meer naamsbekendheid en is naar mijn weten een goed stabiel framework. Het nadeel aan Zend is wel dat je de structuur een beetje moet snappen.
Offline Raze - 20/04/2010 22:35
Avatar van Raze PHP beginner je vergeet cakePHP nog, hier zou ik de voorkeur aan geven. Gemakkelijk om het MVC-pattern te volgen (dacht ik), en is simpel in gebruik.
Offline Tuinman - 21/04/2010 08:13
Avatar van Tuinman Nieuw lid Zelf gebruik ik Codeigniter, vindt het zelf een erg fijn framework en het heeft een goede documentatie op hun website en community is ook erg behulpzaam.
Offline Flex1986 - 21/04/2010 08:30
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Ben zelf ook een groot fan van codeigniter, het is wel zo dat als je voor Zend gaat dat je iets vrijer bent in het gebruik. Maar dit heeft als nadeel dat de instap bij Zend een stuk hoger ligt.
Offline MiST - 21/04/2010 15:30
Avatar van MiST Lid Ben vorig jaar met Zend Framework begonnen en ik heb daar maar 1 bemerking bij: Zalig!

Ik heb nog nooit zo snel websites gebouwd. De documentatie is goed, en er is veel over te vinden. Wat ook leuk is, is dat je onmiddellijk propere urls krijgt. Weet niet of dat bij codeIgniter het geval is.

handige tutorials voor ZF vind je op:

*akrabat.com (auteur van Zend Framework in Action)
*zendcasts.com (handige video tutorials)

Ik heb wel geen ervaring met CodeIgniter, dus daar kan ik niets over zeggen. Alle frameworks werken wel ongeveer hetzelfde: MVC patroon 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s