login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Query uitvoeren bij het verlaten van de pagina

Offline Annonimus - 15/04/2010 20:35
Avatar van AnnonimusNieuw lid Hallo,

Ik ben bezig een systeem te (her)schrijven en hierbij is de inlogtijd erg belangrijk en moet dus erg nauwkeurig zijn. Het zit zo, ik log in op de website en kan bezig gaan met enkele taken. Wanneer ik uitlog, wordt het aantal uren en minuten gelogd.
Maar wat als ik de browser afsluit? Dan kan ik wel een timeout instellen met PHP van ca. 5 minuten. Maar dit is niet nauwkeurig.
Ik zou hier dus graag een oplossing voor willen vinden.
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Kevin de Groot

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Raze - 15/04/2010 20:37
Avatar van Raze PHP beginner met javascript opvangen wanneer je het venster sluit, is een mogelijkheid.
Met PHP is dit normaal gezien niet mogelijk om deze actie te onderscheppen.

Hier een gelijkaardig topic hierover: http://www.acti...58322.html
Bedankt door: PHPJonas
Offline TotempaaltJ - 15/04/2010 20:37 (laatste wijziging 15/04/2010 20:38)
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Je kan, als je echt wilt, met SJAX een scriptje starten, zie deze tutorial, en dan bij elke unload je logding updaten.

@Raze: Mijn antwoord is beter 
Offline Mikee - 15/04/2010 20:47
Avatar van Mikee Nieuw lid Je voert een query uit als de browser is afgesloten? Het kan via ajax maar zal denk ik niet in alle gevallen werken.

Offline Raze - 15/04/2010 21:19
Avatar van Raze PHP beginner @totempaaltJ: zou kunnen  maar toch één probleempje (wat Mikee ook aanhaalt): je kan via ajax wel een pagina aanroepen, maar ondertussen wordt de browser (en dus de verbinding met de website) wel gesloten, hoe kan die query dan uitgevoerd worden?  
Offline TotempaaltJ - 15/04/2010 22:36 (laatste wijziging 15/04/2010 22:36)
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Daar is dus SJAX voor, ipv asynchronous, synchronous. Lees de tutorial!

Ikzelf heb ook maar piepklein stukje gelezen.
Offline Annonimus - 15/04/2010 22:41
Avatar van Annonimus Nieuw lid Bedankt allemaal voor jullie tips.
Ikzelf ben niet echt pro (om het zo maar te zeggen) wat betreft AJAX.
Misschien als nuttige aanvulling: ik gebruik een PHP include-systeem.
Wellicht ziet de browser elke hit (naar bijv. een andere pagina) als onunload en onbeforeunload (oid).
Offline genkstar - 16/04/2010 00:21
Avatar van genkstar Nieuw lid ik zou met sessies gaan werken, en deze in een database opslaan.. Met een crontab elke minuut checken of nog elke sessie echt actief is ofzo ...
Offline TotempaaltJ - 16/04/2010 07:24
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Ik denk dattie al met sessies werkt. Annonimus: Unload wordt aangeroepen als je van de pagina af gaat, sowieso. Je mag dan misschien niet een pro zijn, maar je kan er altijd nog even naar kijken, of niet? 
Offline Annonimus - 16/04/2010 11:22
Avatar van Annonimus Nieuw lid Ja, ik heb er naar gekeken .. Maar .. Kan het niet simpeler? 
Dat SJAX is me nogal onduidelijk.

Is dit een optie met jQuery?


  1. $(window).bind("beforeunload", function(e){e.returnValue = "Unsaved
  2. changes."; });
Offline cyberninjah - 19/04/2010 10:04
Avatar van cyberninjah Lid hmm als je bij het inlogen nou de tijd op slaat

logedin on : 10:00:22

En bij elke pagina bezoek / verandering update je lastactive in de database ?

Zo kan je toch aardig de ingelogde tijd bepalen ?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s