login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Opmaak contactformulier (Opgelost)

Offline radiofreak - 15/04/2010 16:25
Avatar van radiofreakNieuw lid Hallo mensen,

Kan er iemand eens kijken naar mijn contactformulier? Dat is gemaakt in PHP en staat op een aparte server die PHP ondersteunt. Mijn server bij telenet ondersteunt geen PHP, vandaar dat ik het contactformulier in de website heb geïntegreerd via een Inline-Frame, <iframe>. Nu is de opmaak wel slecht. Bijvoorbeeld als er velden niet worden ingevuld of als het requestje verzonden is. Je kan het best checken door naar onderstaande site te gaan en gewoon rechtstreeks klikken op "Verstuur Request" zonder iets in te vullen.

Alvast bedankt!!

Radiofreak
http://apropeau.net/muzzic/index.html

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline TotempaaltJ - 15/04/2010 17:21
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Ik heb gekeken. Wil je dat ik meer doe? Je moet wel een vraag stellen! Wat wil je precies bereiken, wat heb je al geprobeerd?
Offline radiofreak - 15/04/2010 17:33 (laatste wijziging 16/04/2010 18:06)
Avatar van radiofreak Nieuw lid Misschien in plaats van met echo, met header werken, dat hij doorstuurt naar een andere pagina, waar een goeie opmaak is.
Citaat:
Wat wil je precies bereiken, wat heb je al geprobeerd?

Wat ik wil bereiken is dat alles mooi is opgemaakt. Alleen weet ik niet hoe je een "echo" in PHP kan opmaken.
Als je alles invult: "Naam + Request + Bericht", verschijnt er: Bedankt voor het requestje.
Nu zou ik willen dat dat tekstje mooi verticaal gecentreerd staat.
Offline Mikee - 16/04/2010 18:53
Avatar van Mikee Nieuw lid Verticaal centreren kan niet, ik denk ook niet dat je dat bedoelt?
Offline TotempaaltJ - 16/04/2010 20:01
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse
radiofreak schreef:
Wat ik wil bereiken is dat alles mooi is opgemaakt. Alleen weet ik niet hoe je een "echo" in PHP kan opmaken.
HTML? Kan je gewoon echo-en.
Offline radiofreak - 16/04/2010 20:38
Avatar van radiofreak Nieuw lid Het zou al mooi zijn als het tekstje "We laten je requestje zo snel mogelijk horen binnen de 10 minuten!" een beetje naar onder staat. Het probleem is dat ik in PHP geen class of id kan geven op een echo...
Offline Mikee - 16/04/2010 20:56
Avatar van Mikee Nieuw lid margin-top: 20px;
Offline TotempaaltJ - 16/04/2010 21:05
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse
radiofreak schreef:
Het zou al mooi zijn als het tekstje "We laten je requestje zo snel mogelijk horen binnen de 10 minuten!" een beetje naar onder staat. Het probleem is dat ik in PHP geen class of id kan geven op een echo...
Wat ik dus zei, HTML kan je gewoon echo-en, en in HTML kan je een class, en een id geven...

Je snapt het principe van webdev niet. 
Offline radiofreak - 16/04/2010 22:12 (laatste wijziging 16/04/2010 22:12)
Avatar van radiofreak Nieuw lid als ik dit doe,
  1. margin-top: 20px;

schuift alles mee naar beneden, ook mijn tekstvak... Ik veronderstel dat ik die margin op mijn body element moet plaatsen? 
Offline TotempaaltJ - 16/04/2010 22:24
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Nee, dat onderstel je fout. Je moet er ook wel bij nadenken, hierzo.

Je kan in je echo gewoon dit zetten:
  1. <?php echo '<div class="errors" id="errors">Errors</div>'; ?>

En dan komt er, drie keer raden, een div met de class errors en het id errors. Je kan dus prima in je echo classes en id's geven. Je echo't geen tekst, je echo't HTML! 
Bedankt door: radiofreak
Offline radiofreak - 16/04/2010 23:02
Avatar van radiofreak Nieuw lid Inderdaad, zoals ik al zei ken ik niet veel van PHP, wist niet dat je op een echo zomaar classes kon toevoegen. Bedankt!   
Offline TotempaaltJ - 16/04/2010 23:06
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Je voegt geen classes toe op de echo. Ugh. Ik zal het uitleggen.

Kijk, PHP is server-side. Dat betekent dat op de computer waar de bestanden staan dit wordt uitgevoerd. Hieruit krijgt hij een bestand. Dit kan in principe elk soort bestand zijn, maar we hebben het nu over HTML. Nu heeft hij HTML, met daar in evt een zooitje javascript codes. Oké, nog simpel. Hij stuurt de HTML terug naar jouw PC, naar jouw browser. Je browser kijkt hoe het er uit moet zien en roept evt nog CSS, plaatjes en js bestanden op.
Het zijn dus twee helemaal aparte dingen! Server-side en client-side. Client-side is bij degene die de pagina opvraagt, server-side bij de ... nouja, server 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.352s