login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

.htaccess

Offline ProjectWebdesign - 09/12/2009 17:27
Avatar van ProjectWebdesignLid Hoi,

Ik zit met een .htaccess probleem. Ik ben bezig met een cms dat in de map /admin/ moet komen.
Het begin van het cms had ik in de gewone /public_html (root) map gemaakt, met de volgende htaccess:
  1. RewriteEngine On
  2.  
  3. RewriteRule ^public(.*)$ public$1 [QSA,L]
  4.  
  5. RewriteRule ^([a-zA-Z0-9_]+)/([a-zA-Z0-9_]+)/([0-9]+)(/?)$ index.php?module=$1&action=$2&id=$3 [QSA,L]
  6. RewriteRule ^([a-zA-Z0-9_]+)/([a-zA-Z0-9_]+)/([a-zA-Z0-9_]+)(/?)$ index.php?module=$1&action=$2&identifier=$3 [QSA,L]
  7. RewriteRule ^([a-zA-Z0-9_]+)/([a-zA-Z0-9_]+)/([0-9]+)/(.+)(/?)$ index.php?module=$1&action=$2&id=$3&params=$4 [QSA,L]
  8. RewriteRule ^([a-zA-Z0-9_]+)/([a-zA-Z0-9_]+)/([a-zA-Z0-9_]+)/(.+)(/?)$ index.php?module=$1&action=$2&id=$3&params=$4 [QSA,L]
  9. RewriteRule ^([a-zA-Z0-9_]+)/([a-zA-Z0-9_]+)(/?)$ index.php?module=$1&action=$2 [QSA,L]
  10. RewriteRule ^([a-zA-Z0-9_]+)(/?)$ index.php?module=$1&action=default [QSA,L]
  11. RewriteRule ^$ index.php?module=default&action=default [QSA,L]


En in de html kon ik gewoon de css oproepen door: /css/style.css, want hij gaat gewoon altijd terug naar de root, maakt niet uit wat er in de url staat.

Maar omdat het cms nu in de map /admin/ komt, werkt dit niet meer.

En ik zou het graag zo hebben dat alles wat in de map admin of submappen staat dat, dat de map /admin als root map ziet.
Dus als ik dan bijv. ergens in een submap van admin een link gebruik met /test.php dat die dan gaat naar: /admin/test.php ipv. /public_html/test.php

Bedankt

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline elecomte - 09/12/2009 18:27 (laatste wijziging 09/12/2009 18:28)
Avatar van elecomte Grafische interesse Je kan er een RewriteRule inzetten die ervoor zorgt dat hij bepaalde bestanden niet aanpast.

Je plaatst de volgende code net onder RewriteEngine On:

  1. RewriteRule ^index\.php|style.css$ - [L]


Lukt het hiermee?
Offline ProjectWebdesign - 09/12/2009 19:18
Avatar van ProjectWebdesign Lid Hmm is er geen mogelijkheid, om gewoon te zeggen dat de map /admin/ de root wordt?
Want het zijn niet alleen deze bestanden. Het is eigenlijk bij elke link wel 
Offline elecomte - 10/12/2009 09:56 (laatste wijziging 10/12/2009 09:58)
Avatar van elecomte Grafische interesse
  1. Options +FollowSymLinks
  2. RewriteEngine on
  3. RewriteRule (.*) admin/$1 [,L]


Helpt deze code je?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.341s