login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tekst afkappen na 'pagebreak' (Opgelost)

Offline Nanon - 01/12/2009 07:54 (laatste wijziging 01/12/2009 08:57)
Avatar van NanonPHP interesse Ik neem aan dat sommige van jullie wel bekend zijn met tinyMCE, een WYSIWYG-editor. Met deze editor kan je een pagebreak invoegen, wat eigenlijk niet meer is dan een regeltje zoals bijvoorbeeld:

[---pagebreak---]

Ik heb dus een een mooi verhaaltje (een blog- of nieuwsbericht), maar het verhaaltje is te lang dus ik plaats een pagebreak, maar ik wil vervolgens dat die [---pagebreak---] tag wordt vervangen door een 'lees verder' linkje. Ik had al iets gehoord met preg_replace enzovoort, maar regular expression is nooit mijn sterkste kant geweest. Kan iemand mij in de goede richting schoppen door te zeggen welke functies ik het beste kan gebruiken hiervoor, dat zou me al de goede weg ophelpen.

De tekst die na de pagebreak komt is dus niet meer zichtbaar

Thanks!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 01/12/2009 08:40
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Dit kan je net zo goed doen met str_replace..

Maar ik vraag me af of dit jou probleem gaat oplossen
Offline Nanon - 01/12/2009 08:55
Avatar van Nanon PHP interesse Niet echt. Want nu zal het alleen die regel vervangen en de tekst die erna komt zal hij gewoon blijven tonen. Het is de bedoeling dat de tekst die na de 'pagebreak' komt, niet meer zichtbaar is (zal het nog even in de beginpost zetten).
Offline ArieMedia - 01/12/2009 09:06
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
als je via een PHP.net: explode gaat werken kan je het in een array stoppen. deze array kan je met een PHP.net: foreach doorlopen en daarmee alles in de database stoppen.
Offline denniseik - 01/12/2009 09:14 (laatste wijziging 01/12/2009 09:15)
Avatar van denniseik Lid
  1. $kortetekst = substr($tekst, 0, strpos($tekst, '[---pagebreak---]'));
  2. echo $kortetekst.'... <br />Lees verder';


Het bovenstaande zou moeten werken  
Offline Nanon - 01/12/2009 11:19
Avatar van Nanon PHP interesse En ik maar zitten denken aan regular expression. Bovenstaande werkt, thanks!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s