login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

sessie

Offline nemesiskoen - 20/01/2005 22:07
Avatar van nemesiskoenGouden medaille

PHP expert
iets heel raars
sessie naam word geset
sessie pass word geset
ik gebruik session_start();

ik ga naar een andere pagina
sessie naam is geset
sessie pass is niet geset

hier set ik ze:
  1. <?php
  2. $_SESSION['pass'] = $temp_pass;
  3. $_SESSION['naam'] = $temp_naam;
  4. ?>


er zit helemaal geen waarde in, als ik naam echo geeft ie da wel weer, echo ik die pass sessie geeft ie da nie weer... maar wel op de zelfde pagina, er zit wel degelijk een waarde in... mss, heel mss zien jullie wat er mis is? of wordt mijn idee bevestigd en doet mijn internet raar?:s

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Metalhead - 20/01/2005 22:30
Avatar van Metalhead HTML gevorderde ik denk niet dat zoiets aan 'je internet' ligt.
Je internet gaat niet 1 waarde verwijderen en de andere niet, dus dan is er toch iets anders verkeerd.

Weet je heel zeker dat-ie op het moment van setten wel een goeie waarde heeft?

Heb je al zoiets geprobeerd:
  1. <?php
  2. echo ("Debug: ".$temp_pass." en ".$temp_naam);
  3. $_SESSION['pass'] = $temp_pass;
  4. $_SESSION['naam'] = $temp_naam;
  5. ?>


en anders moet het bijna een hoofdletter- of ander typfoutprobleem zijn...
Offline nemesiskoen - 20/01/2005 22:35
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
ja, bedoelde niet echt internet , maar dat het aan iets ligt waar ik dus geen weet aan heb (server mss)

mja
op het moment van setten heeft ie perfecte waarde, heb het laten weergeven, gaf da mooi weer, heb zelfs de sessie al laten weergeven in dezelfde pagina

  1. <?php
  2. $_SESSION['pass'] = $temp_pass;
  3. $_SESSION['naam'] = $temp_naam;
  4. echo $_SESSION['pass'];
  5. ?>


geeft ie allemaal mooi weer, maar verander ik van pagina geeft ie alleen maar naam weer... stom ding:(
Offline Thomas - 20/01/2005 22:37
Avatar van Thomas Moderator We hebben echt meer info nodig, want met deze gegevens kan er niets met zekerheid gezegd worden...
<sidenote>
Waarom zou je trouwens een password opslaan in je sessie ?
Het idee van sessies is juist dat je eenmalig alle gegevens controleert (bij het inloggen), en dat je daarna sessie-variabelen instelt... maar een pass heb je dan niet meer nodig hoor...
</sidenote>
Offline nemesiskoen - 20/01/2005 22:51
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
het password in een sessie opslaan is als een soort extra beveiligingssysteem... voor de admin, het klinkt wss vrij onlogisch!

Maar met sessies kan je niet knoeien, dus zeker niet als je 3 beveiligingssessies gebruikt 
je kan nooit veilig genoeg zijn!

khad ook al gedacht het te laten vallen
maar dan moest en zou ik eerst die fout vinden, want wss heb ik een stomme fout gemaakt, en ga ik die later opnieuw maken

toch bedankt! 
Offline cammie - 21/01/2005 12:54
Avatar van cammie HTML interesse sessies zijn niet 100% veilig als je op een hosting zit met verschillende gebruikers.

als ik je eerste post lees, dan zeg je dat de sessie alleen maar de naam vrijgeeft maar niet het pass behalve als je de gegevens op diezelfde pagina opvraagd?

misschien is dit identiek aan een cookie, als je de gegevens toekent op een hogere map (bv: site.be/data/) en je wilt ze gebruiken op een lagere map of root (bv: site.be), dan lukt dit niet heb ik al gemerkt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s