login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

validatie emailadres

Offline thelorrr - 14/10/2009 11:32
Avatar van thelorrrNieuw lid Beste mensen,

Ik gebruik in een nieuwsbrievensysteem een inschrijfformulier. Bij het inschrijven worden e-mailadressen gecontroleerd. Dit is het stukje code hiervoor:

if ($email_resolved != $email_host && eregi("^[0-9a-z]([-_.~]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,4}$",$mail))
$valid = 1;

Nu is het probleem dat emailadressen die eindigen op @zeelandnet.nl niet toegevoegd kunnen worden aan de database. Ik heb geen idee waarom?

Groeten.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 14/10/2009 11:47 (laatste wijziging 14/10/2009 11:49)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Probeer eens gebruik te maken van standaard PHP functionaliteit hiervoor. Je kan binnen PHP namelijk gebruik maken van PHP.net: filter_var. Op deze manier hoef je niet zelf aan de slag met reguliere expressies.

Tevens is het sowieso aan te raden om gebruik te maken van PHP.net: preg_match en niet langer van de ereg(i) functies. Deze zullen namelijk verwijderd worden in versie 6 van PHP. Verder maakt PHP.net: preg_match gebruik van de perl syntax, die veel gebruikt wordt. PHP.net: ereg houdt er zijn eigen taaltje op na.
Offline thelorrr - 14/10/2009 12:39
Avatar van thelorrr Nieuw lid He Gerard,

Ik ben hier zelf niet kundig in, ik heb een nieuwsbrievensysteem aangeschaft. Met pijn en moeite heb ik het stukje code weten te vinden waar het fout gaat 

Ik heb dus ook geen idee hoe ik het zou kunnen herschrijven..?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s