login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Rating systeem (controle dubbele rating) (Opgelost)

Offline bballplayert - 10/10/2009 13:09
Avatar van bballplayertNieuw lid Dus, ik moet een rating systeem maken. Ben net begonnen met met db aan te maken enzo ... alles werkt goed.

Waar ik wel problemen mee heb is om te vinden om het rating systeem goed te beveiligen.
Ik dacht om het IP adres in de db mee te geven en zo te controleren of het ip al eens gerate heeft.

De bedoeling is dat het systeem uitgebreid wordt met JQuery... alles verloopt via AJAX ...

Hopend op een helpend antwoord,

Thijs Wostyn

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 10/10/2009 14:07 (laatste wijziging 10/10/2009 14:07)
Avatar van Martijn Crew PHP nou, precies zoals je het zegt ja, ip adres meenemen

edit: en mogelijk een datum als je eens per dag zou mogen stemmen
Offline bballplayert - 10/10/2009 14:12
Avatar van bballplayert Nieuw lid Ja idd ... datum als ze 1 x per dag mogen stemmen.

Maar ze mogen maar 1 keer stemmen want het is stemmen op een website, en deze verandert niet iedere dag ...

Toch bedankt!
Offline Abbas - 10/10/2009 14:19
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dan hoef je enkel het IP mee te geven en in de DB te stoppen. En als het is dat enkel geregistreerde leden zouden mogen stemmen kan je de userId in de DB stoppen en zo controleren of iemand al gestemd heeft. Anders best inderdaad het IP. 
Offline bballplayert - 12/10/2009 18:39
Avatar van bballplayert Nieuw lid Alles werkt ondertussen ... ook met ajax ... thanx voor de ondersteuning gasten!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s