login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Nog steeds last van spambots

Offline Codestar - 04/09/2009 16:17
Avatar van CodestarNieuw lid Hoi allemaal!

Op mijn website heb ik nog steeds last van spambots terwijl ik een vrij nette captcha heb ingebouwd. Ik snap er niets van. Wie van jullie heeft er een idee waar dit aan zou kunnen liggen en wat ik zou moeten veranderen om eindelijk van die vervelende bots verlost te worden.

Het registratie formulier.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 04/09/2009 17:01
Avatar van vinTage Nieuw lid en waaruit maak je op dat er spambots aanwezig zijn.....ik krijg een donkerbruin vermoeden dat dit gewoon een spampost is en dat jij dus erger bent dan spambots.

^^
Offline TotempaaltJ - 04/09/2009 22:08 (laatste wijziging 04/09/2009 22:10)
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Hmm, misschien heeft het hier iets mee te maken, ik vul dat formulier at random in, dus foute gebruikersnaam en w/w etc.
Captcha in plaatje: tl135
Wat ik invul: 15455
Voor zover ik weet hoort dit een error te geven? 

Edit: zo te zien wordt het formulier gecheckt met JS, wat gebeurt er als je dat uitzet?
Offline Codestar - 05/09/2009 12:32
Avatar van Codestar Nieuw lid @vinTage jawel die zijn er wel maar staan allemaal nog op inactief. Ik heb het registreren voor de website en het forum samengevoegd, in de ledenlijst van het forum worden ze wel weergegeven.

@bigboss
Je kunt het formulier alleen verzenden d.m.v javascript. Mocht er een geak zijn die zo snugger is om er toch een POST request van te maken dan neemt PHP het over. Zoiezo word de captcha alleen via php gevalideerd, dus pas na het verzenden van een volledig ingevuld formulier.

...hmm ik zou ook een ban lijst bij kunnen houden om bepaalde spambot ip adressen buiten de deur te houden, zie dat er aanmeldingen zijn met IP adressen die zichzelf herhalen. Maar liever los ik het op door het formulier/captcha te verbeteren dus ideeën zijn altijd welkom!!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s