login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Highlighted fouten zoeker online! (Opgelost)

Offline urqbz - 04/09/2009 16:15 (laatste wijziging 04/09/2009 16:17)
Avatar van urqbzPHP interesse Hoi allemaal,

Deze link kon ik jullie niet onthouden, stop er een foutief stuk code in en je ziet (in highlighted) code waar de fout zit!! De php warning die zich normaal op je pagina laat zien met een regelnummer wordt nu weergegeven op de juiste plaats, scheelt een hoop gezoek! 

Edit: moet je wel de link plaatsen  
http://www.phphighlight.com/


Groeten,

Urqbz

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 04/09/2009 16:27
Avatar van marten Beheerder Jonge ga aub iets anders doen dan websites bouwen......

www.plaatscode.be

We hebben ook zoiets op Sitemasters......
Offline Koen - 04/09/2009 17:23
Avatar van Koen PHP expert http://www.site.../highlight @ marten
Offline urqbz - 04/09/2009 18:40 (laatste wijziging 04/09/2009 18:40)
Avatar van urqbz PHP interesse @Marten, het wordt zeer gewaardeerd dat je een bericht leest, alvorens de schrijver ervan te beoordelen...
Ik trachtte te zeggen dat je op deze website, wanneer je code een fout bevat ziet waar die zit (i.p.v. een vaag regelnummer). Het zal kennelijk wel heel moeilijk zijn om eerst te lezen alvorens te reageren.
Offline Martijn - 04/09/2009 18:42
Avatar van Martijn Crew PHP no offence, maar ik heb t niet nodig. Ik snap zo';n beetje alle errors die ik voorgeschoteld krijg, en de meeste geeft al een "oh zal dat wel verkeerd hebben" voordat ik bij mn bestand ben 

Maar delen is niet verkeerd.
Offline urqbz - 04/09/2009 18:46
Avatar van urqbz PHP interesse Dat is prima, maar ik vind het nogal onbetamelijk dat wanneer ik, met de beste bedoelingen, mensen een tip probeer te geven, mij geadviseerd word iets anders te gaan doen dan websites bouwen.
Offline vinTage - 04/09/2009 19:32
Avatar van vinTage Nieuw lid Marten heeft gewoon een goeie beurt nodig, ignore hem maar even 
Offline Koen - 04/09/2009 19:37
Avatar van Koen PHP expert I lol'ed 
Offline ibmos2warp - 04/09/2009 19:40 (laatste wijziging 04/09/2009 20:06)
Avatar van ibmos2warp PHP interesse
marten schreef:
Jonge ga aub iets anders doen dan websites bouwen......
www.plaatscode.be
We hebben ook zoiets op Sitemasters......

Ben het best wel met hem eens, al is het idee van plaatscode natuurlijk ook gestolen van pastebin.com.
Dit ding zou ook waarschuwingen moeten geven? Daar merk ik niks van, test maar eens:
  1. <?php
  2. echo "test"
  3. echo test;
  4. ?>

Het is nu dus niks meer dan PHP.net: highlight_string vind ik...
Of moet het echt een fatal zijn, dat die d'r mee ophoud ofzo.
Nee, want hij highlight gewoon het volgende:
  1. class blaat {
  2. public $blabla;
  3. function __construct($blaat)
  4. {
  5. $this->blabla = $blaat;
  6. }
  7. function blup()
  8. {
  9. return $this->blabla;
  10. }
  11. }
  12. class blaat {
  13. public $blabla;
  14. function __construct($blaat)
  15. {
  16. $this->blabla = $blaat;
  17. }
  18. function blup()
  19. {
  20. return $this->blabla;
  21. }
  22. }
  23. $blaat = new blaat('blabla');
  24. echo $blaat->blup();

Geen waarschuwing of iets dergelijks.
Het staat niks in de about van die site dat ie dat ie fouten aangeeft...
site schreef:
This site allows you an easy online interface to the built-in PHP highlighting functionality. Just enter your code and it will highlight it for you.
Offline marten - 04/09/2009 21:44
Avatar van marten Beheerder pfff.....

Je zegt dat deze fouten in php kleurt..... ik heb een aantal testjes gedaan en het werkt net als de highlight functie van php. Deze functie laat standaard de fouten al zien. Evenals onze plaatscode....
Offline TotempaaltJ - 04/09/2009 22:01
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Uhm, deze mensen nog ff kracht onder zetten?
  1. <?php
  2. test
  3. ?>

Dat was even de foutste, mislukste code die ik kon bedenken :-)
Offline NTS64 - 04/09/2009 22:18
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Heeft de TS dan ook geen code editor met built-in syntax highlighting?  
Ik sluit me aan bij de mening van marten en ibmos2warp...
Zeg aub niet dat je al je coding in notepad doet.
Offline Koen - 04/09/2009 23:35
Avatar van Koen PHP expert Hé mannen, niet gaan flamen en hou 't een beetje netjes, oke?

De ts bedoelt gewoon dat hij een tooltje had gevonden dat code voor jou kleurt, syntax fouten kan je dan inderdaad makkelijker zien aangezien deze een onverwachte highlighting krijgen. Oké, iedereen weet dat dit gewoon een toepassing is van de functie PHP.net: highlight_string. Losstaand van het feit dat de betere editor een eigen syntax highlighter heeft ingebouwd en zelfs fouten kan opsporen, kan dit een handig tooltje zijn.

Bedankt voor het delen dus 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s