login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Forum rechten (Opgelost)

Offline pasab - 25/08/2009 15:03 (laatste wijziging 25/08/2009 16:01)
Avatar van pasabNieuw lid Hallo beste mensen,

Nog is een vraag van mij over een forum script die ik aan het schrijven ben.

Ik heb dus een forum online staan.
Via een bestand controleerd hij of je bent ingelogt of niet indien wel word de pagina gewoon weer gegeven en als je niet bent ingelogt dan stuur hij je door naar de inlog pagina.

Nu wil dat iemand die niet ingelogt is wel gewoon het forum kan lezen. echter word onder de reply's van een topic het bestand addrepley geinclud.

Nu is de bedoeling dat de pagina kijkt of je ingelogt bent en indien niet dat je niet geredirect word maar gewoon kan lezen maar dan niet kan repleyen.

Iemand enig idee hoe ik deze bestanden moet aan passen om dit voor elkaar te krijgen

Bestand die controleerd of je ingelogt bent
Plaatscode: 137463

Addreplay bestand.
Plaatscode: 137464
Sugesties??

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline tictac_php2 - 25/08/2009 15:13
Avatar van tictac_php2 Nieuw lid //cookie maken
//sleutel invoeren (unieke sleutels)
//database invoeren
// laatste actie van de persoon bekijken

En dan kan je uiteindelijk verwerken gewoon if($persoon_online) { //voerpagina uit }

Een goede structuur en juiste middel is essentieel .

Moeilijk uitgelegd ? ik weet het
Offline jc2 - 25/08/2009 15:36
Avatar van jc2 PHP interesse Offtopic: je titel is erg verwarrend
Offline pasab - 25/08/2009 16:04 (laatste wijziging 25/08/2009 16:06)
Avatar van pasab Nieuw lid Topic titel even aangepast.  

Citaat:
//cookie maken
//sleutel invoeren (unieke sleutels)
//database invoeren
// laatste actie van de persoon bekijken

En dan kan je uiteindelijk verwerken gewoon if($persoon_online) { //voerpagina uit }

Een goede structuur en juiste middel is essentieel .

Moeilijk uitgelegd ? ik weet het


Moeilijk uitelegt... voor mij wel mischien voor anderen niet. kun je me nog iets op weg helpen  
Offline Esli - 25/08/2009 23:16 (laatste wijziging 25/08/2009 23:17)
Avatar van Esli PHP interesse Wat ik niet begrijp, jij bent in staat om een loginsysteem te bouwen maar niet in staat te gebruiken?

Maar ok dat buiten beschouwing genomen. Ik heb nu niet 100% je script doorgenomen, maar ik merk dat je een seesie-variable gebruikt, user_id, die wellicht gevuld is als er ingelogd is.

Het lijkt met dus vrij simpel.

  1. <?php
  2. //hier jouw code om een forumbericht weer te geven
  3.  
  4. if(isset($_SESSION['user_id']))
  5. {
  6. //de persoon is dus ingelogd
  7. include ('addreply.php');
  8. }
  9. else
  10. {
  11. //de persoon is niet ingelogd en dus niet gemachtigd een bericht te sturen
  12. echo 'U kan enkel een bericht sturen wanneer u <a href="inloggen.php" title="Inloggen" >inglogd</a> bent. Indien u nog geen account heeft, <a href="registreer.php" title="Registreer een account">registreer</a> dan nu ééntje.';
  13. }
  14. ?>


Verder moet je ook addpost.php gaan beveigen, want het is perfect mogelijk die pagina zo aan te roepen. Eigenlijk is de controle wat ik hier boven zeg beter gepast in je addpost.php, mits het dan altijd wordt cegontroleerd. (Conclusie: gebruik een controlestructuur zoals hierboven, uiteraard doe je dan wel geen include, maar komt daar de inhoud van addpost.php (wat het script nu dus is).
Offline pasab - 26/08/2009 09:05 (laatste wijziging 26/08/2009 10:51)
Avatar van pasab Nieuw lid @ Esli

Dankje voor je bericht.
Ik zal er mee aan de gang gaan.

En over het inlogsysteem bouwen... het hele forum bestaat uit meerdere scripts die ik omgebouwd heb tot een forum. Nee niet geheel origineel nee maar het werkt wel. Je moet toch ergens beginnen om wat ervaring te krijgen met php enz...

EDIT
Het is gelukt!

Bedankt mensen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s