login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Laatst toegevoegde elementen uit multidimensionale array halen

Offline Martijn2008 - 25/08/2009 12:23
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hallo allemaal,

Ik wil graag de laatst toegevoegde elementen uit een multidimensionale array halen. Ik heb geen idee hoe dit moet. Mijn array ziet er als volgt uit:

  1. array(0) {
  2. ["Album 1"]=>
  3. array(2) {
  4. [0]=>
  5. string(12) "DSC0001.JPG"
  6. [1]=>
  7. string(12) "DSC0002.JPG"
  8. [2]=>
  9. string(12) "DSC0003.JPG"
  10. }
  11. }


Hieronder staat de php code die ik momenteel heb. De array wordt in value $GLOBALS['arGallery'] geplaatst.

  1. <?php
  2.  
  3. $arGallery = $GLOBALS['arGallery'];
  4. uksort($arGallery, 'strnatcmp');
  5.  
  6. $arSelectLastAlbum = end($arGallery);
  7. $i = 0;
  8.  
  9. foreach ($arSelectLastAlbum as $file)
  10. {
  11. while($i <= 4)
  12. {
  13. echo 'album:' . $arSelectLastAlbum . 'photo:' . $file . "<br />\n";
  14. }
  15.  
  16. $i++;
  17. }
  18.  
  19. ?>


Bedankt alvast voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Martijn

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ibmos2warp - 25/08/2009 12:29
Avatar van ibmos2warp PHP interesse Laatst toegevoegde item?
Waar sla jij op wanneer je een item heb opgeslagen?
Offline Martijn2008 - 25/08/2009 12:38 (laatste wijziging 25/08/2009 12:52)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Sorry, maar ik kan je niet helemaal volgen. Hoe bedoel je precies?

Ik heb een map met albums en in die albums staan foto's. Die laad ik in een array in. In bovenstaand voorbeeld zie je slechts 1 album, maar dat zijn er natuurlijk veel meer.

Ik wil graag het laatst toegevoegde album ophalen. En dan daaruit willekeurig 4 foto's pakken. Mijn probleem is dat het laatst toegevoegde album wel wordt opgehaald, maar de albumnaam lukt me niet.

Is dit misschien het antwoord op jouw vraag?
Offline ibmos2warp - 25/08/2009 13:07
Avatar van ibmos2warp PHP interesse Nee, want dit was dus totaal niet uit je eerste bericht te halen. Ik dacht namelijk dat het over een foto ging.
Al blijft mijn vraag nogsteeds bestaan. Hoe weet jij wat het laatst toegevoegde album is? De naam zegt niks, altans als je zelf een naam op kunt geven (anders heb je er ook niks aan).
Wat zit er in $arSelectLastAlbum? (Heb geen zin om hier php te installeren.) De foto's zeker?

Waarschijnlijk moet je zelf iets schrijven. (Wat een goede oefening om te leren hoe je met multidimensionale array's moet omgaan.)
Offline Martijn2008 - 26/08/2009 15:52
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Het laatst toegevoegde albrrayum is de laatst geneste a. In value $arSelectLastAlbum zitten de bestandsnamen van de laatst ge-uploade images. Alleen met de bestandsnamen kom ik er niet, want ik heb ook nog de albumnaam nodig om de juiste map op de server te selecteren waar de images in staan.
Offline ArieMedia - 26/08/2009 16:28
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Martijn2008 schreef:
Het laatst toegevoegde albrrayum is de laatst geneste a. In value $arSelectLastAlbum zitten de bestandsnamen van de laatst ge-uploade images. Alleen met de bestandsnamen kom ik er niet, want ik heb ook nog de albumnaam nodig om de juiste map op de server te selecteren waar de images in staan.
Waarschijnlijk moet je van $arSelectLastAlbum ook een multidimensionale array maken
  1. $arSelectLastAlbum = array();
  2. $arSelectLastAlbum['albumnaam'] = array('foto1', 'foto2' , 'foto3');
Offline Martijn2008 - 26/08/2009 16:44
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Misschien bedoel je het goed, maar ik heb al een gigantische multidimensionale array. Mijn probleem is echter dat ik niet weet hoe ik de albumnaam uit die multidimensionale array moet halen. In mijn voorbeeld array is de albumnaam `Album 1`.
Offline Mythix - 02/09/2009 16:56
Avatar van Mythix Nieuw lid
  1. $lastKey = array_pop( array_keys( $arGallery ) );
  2. $lastAlbumName = $lastKey[0];


zoiets?

lijkt me eerder best je array structuur te herbekijken 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.217s