login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Categorie kan subcategorie hebben; hoe items categoriseren? (Opgelost)

Offline Joost - 15/07/2009 21:23 (laatste wijziging 15/07/2009 21:29)
Avatar van JoostPHP expert Beste Sima's,

Voor een applicatie'tje waar ik mee bezig ben heb ik een systeem met categorieën en subcategorieën, waarin dus items staan.

De applicatie vereist echter dat een categorie niet per sé een subcategorie hoeft te hebben, maar dat alle items - in dat geval - gewoon onder die categorie vallen.

Hoe kan ik in die situatie een item koppelen aan een categorie, als er dus geen ID van een subcategorie is?

De enige oplossing die ik kon bedenken was een extra kolom toevoegen aan de tabel items, waarin het ID van de hoofdcategorie instaat. Zo kan ik, wanneer er wél een subcategorie is, selecteren op het subcategorie ID, en als er géén subcategorieën zijn, selecteren op het categorie ID.

Ik vroeg me echter af of dit wel de beste oplossing is; dus, weten jullie misschien een betere oplossing?

Alvast bedankt.. 

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Stijn - 15/07/2009 21:29
Avatar van Stijn PHP expert Koppel een item aan de sleutel van een categorie. Het maakt toch niet uit of een categorie subcategorieën heeft of niet . In je tabel categories zou ik een kolom parent maken met daarin de sleutel van de bovenliggende categorie.

1 auto 0
2 ford 1
3 audi 1

Ford en audi zijn subs van auto.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s