login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Contact formulier

Offline Dierre - 17/06/2009 11:43 (laatste wijziging 17/06/2009 16:31)
Avatar van DierreMySQL interesse Ik had in een ander topic gevraagd hoe het best kon gestart worden met een CMS. Daar kwam uit dat ik als weinig ervaren PHP-programmeur misschien beter eerst iets 'gemakkelijers' zou ontwikkelen zoals bijvoorbeeld een contactformulier, wat vandaag de dag toch op vrijwel alle sites te vinden is.

Wel een tijdje geleden, paar weken/maanden terug, heb ik zo'n contactformulier geprogrammeerd.

Bij deze zou ik van jullie graag wat opbouwende kritiek horen. Zeg gerust wat jullie er van vinden en wat beter kan en/of minder goed is. Maar hou het aub bij opbouwende kritiek, want alleen daar heb ik iets aan. Commentaar zoals, zwak of trek op niets zonder tekst en uitleg waardoor ik beter kan worden in het werken met php heb ik liever niet. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik niet tegen kritiek kan. Helemaal niet...

Hieronder vind je de code. Dus commentaar, opmerkingen, tips, suggesties... laat maar komen. Ik ben er klaar voor Wink

Ik heb wel niet alles uit mijn duim gezogen. Hier en daar heb ik tutorials op het net gevolgd en voorbeeld code in mijn oplossing proberen te verwerken.  

Alvast bedankt,
Dieter

Mijn code: http://www.plaatscode.be/136892/

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 17/06/2009 11:48 (laatste wijziging 17/06/2009 12:33)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
1) $error = true; <-- Zet bovenaan je script $error = false;
2) Voor een CMS raad ik je aan om OOP te leren (of minstens met functies)
3) Je hebt bij je functie control_email een return 1 en 0, terwijl je bij de rest true en false gebruikt. True == 1 en False == 0, (misschien iets netter dus)
4) Bovenaan eerst $fout aanmaken op deze manier $fout = array();
Offline Dierre - 17/06/2009 12:39
Avatar van Dierre MySQL interesse @Arie2Zero: Is het in de code van mijn contact-form nodig/handiger om OOP toe te passen?
Offline ArieMedia - 17/06/2009 12:45 (laatste wijziging 17/06/2009 14:45)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Dierre schreef:
@Arie2Zero: Is het in de code van mijn contact-form nodig/handiger om OOP toe te passen?
Gewoon de code goed herzien, en gedeeltes die je vaker gebruikt prop je in een aparte functie.

Zoek zelf maar eventjes hoe je met OOP omgaat.. maar persoonlijk vind ik dat netter..

--------
Je hebt bijv. ook:
  1. if(empty($_POST['naam'])) {
  2. // melding
  3. } else {
  4. $naam = $_POST['naam'];
  5. }


En dit met meerdere postwaardes. Weer een persoonlijke questie.. ik vind het zo netter..

  1. $naam = $_POST['naam'];
  2. if(strlen($naam) < 3) { // als $naam kleiner dan 3 tekens is
  3. // doe de melding
  4. }

Nu heb ik geen else nodig =)
Offline dododedodo - 17/06/2009 16:15
Avatar van dododedodo Lid Er staat een email adres in, is dat zo slim om te posten?!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s