login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

vraag over includen

Offline jaccodaganst - 27/04/2009 08:47
Avatar van jaccodaganstNieuw lid hallo, ik heb een vraag over includen, ik wil graag een php pagina includen maar die staat niet in de zelfde map. ik kan die pagina niet in de map zete want het is een inlogsysteem het save pagina. meschin een beetje onduidelijk maar ik wil graag een pagina includen maar die staat niet in de zelfde map hoe doe ik dat?
<?php include("save.php"); ?> dit werkt niet

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 27/04/2009 08:53 (laatste wijziging 27/04/2009 08:53)
Avatar van Ultimatum PHP expert je kan de naam van de map in de include opnemen.
  1. <?php include "mapnaam/save.php"; ?>

of als je naar een lager gelegen map wil gebruik je ../
  1. <?php include "../save.php"; ?>


Is dit wat je zocht en snap je het zo?
Offline jaccodaganst - 27/04/2009 09:04 (laatste wijziging 27/04/2009 09:06)
Avatar van jaccodaganst Nieuw lid dit is wel wat ik zocht, maar het werkt nog niet er komt nu boven aan de pagina te staan: 1.
Warning: include(inlog/save.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/xkueitop/domains/gratiswarrockhacks.nl/public_html/hacks/index.php on line 47

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'inlog/save.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/xkueitop/domains/gratiswarrockhacks
Offline Ultimatum - 27/04/2009 09:09
Avatar van Ultimatum PHP expert staat de map inlog in de map hacks of niet? Want de foutmelding zegt gewoon dat hij save.php niet op die locatie kan vinden dus of je path naar de map inlog is verkeerd of save.php staat niet in die map.
Offline jaccodaganst - 27/04/2009 09:11
Avatar van jaccodaganst Nieuw lid inlog staat niet in de map hacks dat zijn 2 aparte mapen. en ik had een fout gevonden inplaats van save.php is het safe.php sory dysteliets mare het werkt nog niet
Offline Ultimatum - 27/04/2009 09:26
Avatar van Ultimatum PHP expert Staat de map inlog op dezelfde "hoogte" als map hacks?
Dus zoiets als dit
- Hacks
-- Index.php
- Inlog
-- Safe.php

Als dat zo is en je wilt safe.php vanuit de map hacks aanroepen moet je dit doen:
  1. <?php include "../inlog/safe.php"; ?>


En als dit niet werkt moet je wat meer informatie geven want je zegt alleen dat het niet werkt en voor de rest niet veel nuttigs.
Offline ArieMedia - 27/04/2009 09:30
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Ok en dan nu hoe ik er over denk...

1) je weet hoe include werkt.
2) je weet dat ../ een map terug is
3) je weet dat ./henk/ een map vooruit is
4) Je weet dat ../henk/ een map terug is en daarna naar de map henk gaan

5) Je kan nu zelf aan de slag door logisch te denken.
Offline jaccodaganst - 27/04/2009 09:37
Avatar van jaccodaganst Nieuw lid sory mare het werkt nog niet. er staat nou niks van die safe pagina, ik weet niet op het uitmakt maar hacks is een subdomein
Offline ArieMedia - 27/04/2009 09:48
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
jaccodaganst schreef:
sory mare het werkt nog niet. er staat nou niks van die safe pagina, ik weet niet op het uitmakt maar hacks is een subdomein
Je kan niet crossdomain gaan includen nee.

Helaas is mijn glazen bol gisteren gebroken, dus graag volgende keer iets of wat meer uitleg ecetera.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s