login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

map uitlezen en sorteren

Offline clonedonkey - 13/04/2009 15:46
Avatar van clonedonkeyNieuw lid Ik ben al ruim een week bezig een script werkend te krijgen, maar tot op heden geen resultaat. Wat ik tot nu toe heb :
-een map met daarin bestanden met namen als : "2009_01" 2006_10" "1999_06" etc.etc.
-Onderstaand script wat de map uitleest en de bestanden in een dropdown menu zet.

In principe werkt het goed. Alleen staan de bestanden niet op volgorde. Dit wil ik dus wel doen. Nu heb ik al begrepen dat ik dit met een "array" zou moeten doen. Alleen heb ik al van alles geprobeerd en flink wat rondgezocht maar het nog steeds niet voor elkaar gekregen. Ik hoop dus dat iemand mij hiermee kan helpen !

-Het script :

  1. <?php
  2. $map = "files"; // De map die het script moet uitlezen gezien vanaf waar het script draait.
  3.  
  4. // Controleer of de variable $map wel een map is en bestaat
  5. if( Is_Dir($map))
  6. {
  7. echo "<select onChange=\"window.location='http://www.site.nl/?week='+this.options[this.selectedIndex].value;\">";
  8. // De map bestaat!
  9. $maplezer = opendir($map); // Open $map
  10. while( false !== ($mapinhoud = readdir($maplezer)))
  11.  
  12. {
  13.  
  14. $extensie = explode(".", $mapinhoud);
  15. $string = explode("_", $extensie['0']);
  16. if((int)$string['1'] > 0 && (int)$string['2'] > 0) {
  17.  
  18.  
  19. echo "<option value=\"". $string['1'] ."&week=". $string['2'] ."\">Jaar : ". $string['1'] ." Week : ". $string['2'] ."</option>";
  20.  
  21. echo "<a href=\"http://www.site.nl/?jaar=". $string['1'] ."&week=". $string['2'] ."\" \>Jaar : ". $string['1'] ." Week : ". $string['2'] ."</a><br />";
  22.  
  23. }
  24.  
  25. }
  26. echo "</select>";
  27. }
  28.  
  29. else
  30. {
  31. echo "De map \"". $map ."\" bestaat niet!";
  32. }
  33. ?>

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline qubus - 13/04/2009 20:10
Avatar van qubus Lid Je moet eerst een array maken, en daarna pas de dropdown lijst.
Sorteer de array met de functie sort.
Loop hem daarna nogmaals door, en maak de dropdown lijst aan.

Hopelijk kun je hier wat mee.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s