login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Parsen

Offline Mmore - 24/03/2009 03:26
Avatar van MmoreMySQL interesse Hallo, ik heb deze code: Plaatscode: 122477

Deze code zorgt ervoor dat tekst tussen [b] tags dikgedrukt worden enzovoorts. Je kent het wel.

Nu mis ik één tag en wat ik ook doe, ik kan hem zelf niet schrijven.   Ik heb er inmiddels een lange tijd naar gekeken, maar ik kom er niet uit.

De tag die ik mis is een '[noparse]' tag. Deze tag moet de string die tussen de tag staat intact houden. Dus [b] mag dan niet dikgedrukt worden, maar moet dan gewoon blijven staan. Kan iemand me hiermee helpen?  

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 24/03/2009 03:36
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Wat je kan doen is na dat alle code is 'geparset', een substring nemen van het geheel, namelijk het stuk dat tussen [noparse] en [/noparse] staat. In deze substring kan je dan alle 'stijl-tags' gaan verwijderen.

Een andere manier is om met een if/else en een boolean te werken. De boolean staat op true in het begin en er wordt geparst. Vanaf dat je de openingstag vindt van 'noparse' zet je de boolean op false en wordt er vanaf dan niet meer geparset. Als dan de sluitingstag gevonden wordt zet je de boolean terug op true en kan je terug parsen.
Offline Wim - 24/03/2009 09:28
Avatar van Wim Crew algemeen
titjes schreef:
Wat je kan doen is na dat alle code is 'geparset', een substring nemen van het geheel, namelijk het stuk dat tussen [noparse] en [/noparse] staat. In deze substring kan je dan alle 'stijl-tags' gaan verwijderen.


als er dan <b> of <strong> in een bericht toegevoegd wordt zal het ook verwijderd worden. ookal is het de bedoeling dat het er staat, je script weet namelijk niet of het input is of dat het van ubb-code komt. de 2de manier is dus beter 
Offline Mmore - 25/03/2009 02:38 (laatste wijziging 26/03/2009 17:54)
Avatar van Mmore MySQL interesse Ik denk inderdaad dat de tweede optie beter zal werken. Kan iemand mij echter helpen met de implicatie hiervan in het eerder gegeven script?

Excuses als ik laat reageer, ik ben vaak alleen gedurende de nacht bezig met coden.  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s