login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tekst inkorten (maar niet de code)!!! (Opgelost)

Offline Earen - 19/03/2009 16:48
Avatar van EarenNieuw lid Hallo,

Ik gebruik de volgende RSS Parser (PHP4).

Nu wil ik de titels beperken tot een aantal tekens. Dit werkt op zich goed... maar nu wordt de eind van de regel de code ook niet meer weergegeven. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Op dit moment heb ik het volgende code:
  1. printf ('<tr valign="top"><td>-</td><td><a target="blank" href="%s">%45.45s', trim($this->sLink), htmlspecialchars(trim($this->sTitle)));
  2. printf ('</a></td></tr>');


Bedankt!

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline thomasje - 19/03/2009 17:03
Avatar van thomasje MySQL beginner wat zou er moeten worden weergegeven en wat nu niet wordt weergegeven?
Offline Earen - 19/03/2009 17:06
Avatar van Earen Nieuw lid Als het een korte regel is dan geeft het dit weer:
  1. <tr valign="top"><td>-</td><td><a target="blank" href="link.php">Een korte titel</a></td></tr>

dat is goed, maar als de titel te lang is, dan wordt niet alleen de titel afgebroken maar ook de code erachter, bijvoorbeeld:
  1. <tr valign="top"><td>-</td><td><a target="blank" href="link.php">Een lange titel wordt na 40 tekens afgebr


Zo wordt de tabel niet goed afgemaakt.
Offline Koen - 19/03/2009 17:13
Avatar van Koen PHP expert Gebruik deze uitstekende functie van Boukefalos (afkorten met behoud van html tags)! 
Offline Earen - 21/03/2009 19:43
Avatar van Earen Nieuw lid Aha... maar ik snap niet helemaal hoe ik die code verwerkt krijg in de script van Tri.

Kun je er mee helpen 

Thx
Offline Martijn - 21/03/2009 19:53 (laatste wijziging 21/03/2009 19:54)
Avatar van Martijn Crew PHP als je nou gewoon doet
  1. echo '<tr valign="top"><td>-</td><td><a target="blank" href="link.php">'.substr($titel,0,25).'</a></td></tr>';


dan ben je dr toch ook?
Offline Earen - 21/03/2009 20:17
Avatar van Earen Nieuw lid Bedankt voor de reactie, maar helaas.

Ik krijg de volgende melding:
Parse error: syntax error, unexpected '%', expecting ')' in /home/kleindoc/public_html/319.inc.php on line 144

Andere opties 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s