login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Framework keuze mmorpg

Offline maigel - 05/03/2009 18:54
Avatar van maigelPHP beginner Beste lezer(s),
Ik ben van plan een webbased-rpg te maken, ik heb al een plan in me hoofd dus dat is al geen probleem.

Nu ik zou graag een framework gebruiken om het ontwikkelen te versnellen/makelijker te maken.
Ik weet zelf niet echt goed welk framework ik voor dit soort project het best geschikt is, misschien was er van jullie iemand die een suggestie heeft? (eventuele voor -en nadelen zijn ook altijd welkom)
Alvast bedankt!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline tomie94 - 05/03/2009 19:03
Avatar van tomie94 PHP interesse ik gebruik zelf Zend Framework, voordeel hiervan is dat er veel verschillende functies zijn en veel mensen hier van weten, het nadeel is dat het behoorlijk groot is.

Je kunt ook nog uit Codeigniter kiezen, dit is een klein & makkelijk framework, het nadeel hieraan is dat het niet 100% OOP is.

Zo kun je een lijst opstellen met nog veel meer frameworken, maar dit vind ik de fijnste.
Offline maigel - 05/03/2009 19:06
Avatar van maigel PHP beginner ik weet zelf ook dat er een grote hoop php frameworks beschikbaar zijn, alleen ben ik op zoek naar hetgene dat het makelijkst is voor het maken van een rpg
Offline Martijn - 05/03/2009 19:12
Avatar van Martijn Crew PHP lijkt mij gewoon zelf maken. Dan weet je zelf wat je aan het doen bent, dan weet je precies hoe alles werkt, en is probleem oplossen (en ik kan uit ervaring vertellen dat de druk tot oplossen best groot is bij een spel) gaat vele malen sneller. Bovendien leer je dan hoe dingen werken
Offline maigel - 05/03/2009 19:18
Avatar van maigel PHP beginner en zijn er eventuele tutorials/site's die je hiermeer op gang helpen, want gewoon meteen aan een (MVC) framework beginnen gaat mij niet lukken denk ik 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.155s