login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Bijlage wordt niet meegezonden. (Opgelost)

Offline thomasje - 24/02/2009 14:28 (laatste wijziging 24/02/2009 18:54)
Avatar van thomasjeMySQL beginner Ik heb gedeeltelijk zelf en een gedeelte van een voorbeeld samengevoeg en een formulier van gemaakt maar deze werkt niet.

De gewone teksten worden wel doorgezonden maar de bijlage niet.

Hoe kan ik dit oplossen?

Mijn code kan je hier vinden.

RE: Ik ben er zelf nu iets verder gekomen, de bijlage wordt u in het txt bestand verstuurd. Hoe kan ik dit nu nog oplossen?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline JBke - 24/02/2009 19:11
Avatar van JBke PHP gevorderde waarom gebruik je geen mailer class waar je eenvoudig zowel html als txt kan versturen en tevens allerlei instellingen kan meegeven zoals attachments en CC en BCC

Ik zou eens kijken naar phpmailer, er zijn nog veel anderen, als ik php script gebruik ik zend en je hoeft niet alles te gebruiken maar je kan perfect enkel de mail gebruiken.

Success
Offline thomasje - 24/02/2009 19:27
Avatar van thomasje MySQL beginner Ik volg hem, even niet helemaal, wat is dat die mailer class, een "programma'tje" of een andere manier van scripten?

Verder zou ik het ook graag zelf zoeits kunnen maken omdat ik dit in de toekomst vaker zal moeten gaan doen.
Offline timmie_loots - 24/02/2009 19:35
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Het feit dat je geen boundary set (je probeert het wel, maar je gebruikt "bound" ipv "$bound" (niet dat $bound wel bestaat)) zal in ieder geval niet helpen. Verder staat je body op de verkeerde plek en ben je het plaatsen van de sluitende boundary vergeten (wel zo netjes).

Je script zet de boel nu zo plaintext neer:

  1. .. headers voor tekst ..
  2. .. headers voor bijlage ..
  3. .. gegevens van bijlage ..
  4. .. inhoud bericht


Dat gaat natuurlijk niet goed.

Als je $body eens print zul je dat ook terugzien.
Offline thomasje - 24/02/2009 19:57
Avatar van thomasje MySQL beginner Ik begrijp de volgende dingen nog niet hoor:
+ Welke body staat verkeerd, want ik heb alles nog een vergeleken met een andere script maar daar staat dat het op deze manier moet.
+ En wat bedoel je met sluitende boundary, wat voor code zou dat dan moeten wezen?

Alvast bedankt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s