login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

isset $_POST (Opgelost)

Offline ranco - 19/02/2009 13:38 (laatste wijziging 19/02/2009 13:38)
Avatar van rancoPHP gevorderde Zit met een vreemd probleem.
Ik heb een invoerscherm voor een poll met antwoorden.
Natuurlijk zijn het aantal antwoorden variabel. Nu staat er achter ieder input veld van een antwoord een submit knop van een formulier. Deze submitknop moet er voor zorgen dat het antwoord dat hiervoor staat wordt verwijderd.

Omdat ik natuurlijk moet weten welk antwoord ik moet verwijderen zorg ik ervoor dat de naam van de submit hetzelfde is als de id van het antwoord. Hierdoor krijg je bijvoorbeeld de volgende submitknop:

  1. <input src="Templates/Black/delete.gif" type="image" name="1" style="height: 17px; width: 17px;">


Ik controleer welke waarde gezet is op de volgende wijze:

  1. for($i = 1; $i <$_SESSION["Poll"]["Answer"]["Amount"]; $i++){
  2. if (isset($_POST[$i])){
  3. $Check = TRUE;
  4. $Aid = $i - 1;
  5. }
  6. }


Nu druk ik bijvoorbeeld op de knop verwijder antwoord 3. Dan zou je dus verwachten dat $check naar true gaat. Maar dit gebeurd dus niet.

Voor de duidelijkheid: in $_SESSION["Poll"]["Answer"]["Amount"] staat het aantal antwoorden dat gegeven wordt in de poll.

Iemand een idee waarom hij de isset code niet pakt?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 19/02/2009 14:21
Avatar van Wim Crew algemeen Kan je de inhoud van $_SESSION["Poll"]["Answer"]["Amount"]; eens echo'en vlak voor je for loop? Wat is daar de waarde van?
Echo evt. $i in je for loop; zo zie je welke opties overlopen worden en welke niet.
Offline ranco - 20/02/2009 10:36
Avatar van ranco PHP gevorderde $_SESSION["Poll"]["Answer"]["Amount"] heeft als waarde 4. Dit is ook correct. $i ook in echo gedaan. Geeft ook de juiste waardes terug.

Echt vreemd.
Offline marten - 20/02/2009 10:42
Avatar van marten Beheerder Omdat het geen echte submit knop is maar een image zeg maar bestaat $_POST['naam'] niet maar moet je deze afvangen met $_POST['naam_x'] en $_POST['naam_y']

Een image button neemt namelijk de coordinaten mee.
Offline vinTage - 20/02/2009 10:46
Avatar van vinTage Nieuw lid hoeft niet x EN y

  1. if(isset($_POST['goBtn']) || isset($_POST['goBtn_x']))
Bedankt door: nathanael
Offline ranco - 20/02/2009 10:51
Avatar van ranco PHP gevorderde Kijk, dat is waarschijnlijk het antwoord.
Maar heb het ondertussen al op een andere manier opgelost.

Een hidden input veld aangemaakt, en middels een javascriptfunctie wordt het id als waarde ingevuld in dit inputveld.

Dit is ook wat efficienter qua code.

Toch bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s