login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP korting berekenen

Offline DrB - 16/02/2009 09:36
Avatar van DrBHTML interesse Hoi,

Ik heb het volgende stukje code:

  1. <div align="center">va. {if $products[p].prijs_oud}<span class="prijs_van">&euro; {$products[p].prijs_oud|number_format:"2":",":"."}</span><br />{/if}<span class="prijs">&euro; {$products[p].prijs|number_format:"2":",":"."}</span></div>


Dit laat de oude prijs zien, die via een admin paneel ingesteld kan worden en het laat de actuele prijs zien. Nu wil van deze bedragen automatisch de korting laten berekenen.

Dus eronder komt dan te staan: Uw korting is : 20% bijvoorbeeld. Kan iemand me op weg helpen om dit voor elkaar te krijgen.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 16/02/2009 09:46
Avatar van marten Beheerder Weet je iets van PHP af? Dit lijkt me namelijk php gebruik in de vorm van javascript  
Offline DrB - 16/02/2009 09:49
Avatar van DrB HTML interesse Ik weet een kleine basis van PHP Er wordt gewerkt met smarty.
Offline jaronneke - 16/02/2009 09:52 (laatste wijziging 16/02/2009 10:06)
Avatar van jaronneke MySQL interesse ik snap alleen niet waarom je op zon moeilijke manier de variabele uitleest uit de database

  1. $query = mysql_query("SELECT * FROM `tabel`");
  2. $show = mysql_fetch_assoc($query);
  3.  
  4. $oud = $show["oud"];
  5. $korting = ($oud * '0.20');
  6. $nieuw = ($oud - $korting);



en dan bijvoorbeeld :

  1. echo "Van ".$oud." Voor ".$nieuw."
  2. Dus dat is wel ".$korting." korting !!";
Offline Wim - 16/02/2009 09:55
Avatar van Wim Crew algemeen Volgens mij is dit een stukje code uit zijn template file...

Wil je eventjes je php-code geven (waar de berekeningen in gedaan worden)? Of je kan hier natuurlijk zelf het percentage aftrekken.... (prijs*(1+(korting % / 100)))
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s