login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

include extern bestand (Opgelost)

Offline Stefaan - 03/02/2009 10:59
Avatar van StefaanNieuw lid Ik heb een class die ik af en toe aanpas. Al mijn website's gebruiken deze class. Ik wil deze niet telkens gaan uploaden naar al mijn websites. Ik heb even gekeken op php.net en naar het schijnt werkt dus de include() functie op externe includes. Ik heb ook gechecked of mijn server geconfigureerd staat om externe URL's te includen. Seems fine.

Het blijkt me niet te lukken... Ik heb als test een variabele $test aangemaakt met wat inhoud (string). Op een andere server heb ik de include functie aangemaakt... En daar gebruik ik dan print $test... nothing happens...

Iemand een oplossing of een betere benadering?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 03/02/2009 11:25
Avatar van marten Beheerder Ik maak gebruik van mijn eigen 'framework'. Deze kopieer ik door de websites aan en op dit framework houdt ik een versie controle bij met de bijbehorende website. Zo kan ik snel zoeken welke de nieuwste versie is.
Offline Stefaan - 03/02/2009 11:37
Avatar van Stefaan Nieuw lid Dan lijkt me het toch makkelijker om 1 versie te hebben en alle website's daarnaar te koppelen. Dan heeft iedere website de laatste versie... zonder enige moeite toch?
Offline Tuinstoel - 03/02/2009 11:49
Avatar van Tuinstoel PHP expert Dit kan in principe niet naar mijn weten. De gegevens zijn server side, dus alle variabelen zijn van buitenaf niet toegankelijk. Wat je wel zou kunnen doen is de variabelen dumpen in een .txt bestand zetten en vervolgens die proberen uit te lezen, maar of dat de oplossing is, dat weet ik niet. Ik sluit me verder volledig aan bij het idee van Marten.

Dat include extern kan includen kan wel, maar je kunt dus de variabelen en klasses niet uitlezen bijvoorbeeld, anders had ik allang sitemasters gepwn3d .
Offline Arnold - 03/02/2009 11:49
Avatar van Arnold Nieuw lid Dat zal inderdaad niet gaan werken, Het probleem is dat je server het PHP bestand parsed naar HTML dus je hebt geen oorspronkelijke code meer. Je zou een FTP class kunnen gebruiken, wat je site uiteindelijk wel enorm vertraagd. Of stel op al je sites een cronjob in elke nacht de laatste versie via FTP te downloaden.

Andere opties zijn er helaas niet...
Offline Stefaan - 03/02/2009 12:09
Avatar van Stefaan Nieuw lid okido thx!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s