login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tijdslimiet van een sessie (Opgelost)

Offline Arnold - 02/02/2009 23:20
Avatar van ArnoldNieuw lid Dag sitemasters,

Ik heb een loginscript gebouwd werkt allemaal netjes, maar nu loop ik tegen het volgende;

Ik wil namelijk dat mijn sessies een max lifetime hebben van 15 min. Naar mijn mening moet ik dan ini_set('session.gc_maxlifetime', 900); Gebruiken. Maar dat helpt dus niet: als ik na een uur terug kom bij mijn pc kan ik nog steeds alle acties uitvoeren. Doe ik iets fout in de tijdsberekening (60 x 15), of ben ik genoodzaakt om timestamps te gaan gebruiken, omdat je onder safe_mode de session.gc_maxlifetime niet kan beïnvloeden.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 02/02/2009 23:29
Avatar van Wim Crew algemeen zoals je zelf zegt, als je safe_mode aan hebt staan zal het (volgens mij) niet mogelijk zijn.

Je kan wel iets dergelijks doen:
  1. if(isset($_SESSION['sessiontime']) && $_SESSION['sessiontime'] < (time()-(15*60)))
  2. {
  3. $_SESSION = NULL;
  4. }


Vergeet wel niet je sessiontime te setten als je je andere sessies een waarde geeft!
Offline Arnold - 02/02/2009 23:37
Avatar van Arnold Nieuw lid Ik vrees na een uurtje googlen dat dit een van de weinige oplossingen is inderdaad.

Ik ga overwegen om deze methode te gebruiken, of met cookies en hashstrings te gaan werken.

Bedankt voor de feedback, wimmarien
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.205s