login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Php fouten

Offline lainke - 02/01/2009 16:59
Avatar van lainkeNieuw lid Hallokes,
Ik zit met een probleempje, ik heb 2 scripts die werken met PHP, en zonder MSQL database, maar de scripts willen niet werken en geven een foutmelding waar ik echt niet aan uit kan?
op een andere site van me werken deze scripts wel degelijk.
Kan iemand me al op weg helpen door me te vertellen wat deze foutcode uiteindelijk inhoud?
Hartelijk dank alvast.

de fout code's:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at f:\websites\rb-stardancers-be\index.php:9) in f:\websites\rb-stardancers-be\mailform.php on line 2

http://www.stardancers.be/index.php?page=mailform

Warning: main(to/show_news.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in f:\websites\rb-stardancers-be\cutenews.php on line 10

http://www.stardancers.be/index.php?page=cutenews

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 02/01/2009 17:04
Avatar van lemoinet PHP gevorderde de foutmeldingen zeggen toch al genoeg.

to/show_news.php bestaat niet
Offline mathiasB - 02/01/2009 17:04
Avatar van mathiasB HTML interesse Code zou handig zijn.
Offline Martijn - 02/01/2009 17:06
Avatar van Martijn Crew PHP die eerst betekend dat er in je script eerst html word gedaan (of iets anders op je site word gezet, hoeft niet persé zichtbaar te zijn) en daarna je session_start(); Dat kan niet, session_start() moet altijd bovenaan 

die tweede betekend dat je een include of iets soortgelijks probeerd naar een bestand dat niet bestaat. Als het bestand wel bestaat klopt er waarschijnlijk ergens iets in je link niet 
Offline ranco - 02/01/2009 19:01
Avatar van ranco PHP gevorderde Kleine aanvulling op DeviourSoul's zijn oplossing.
Bij de eerste foutmelding kan 1 spatie in je code zelfs al genoeg zijn.
Als je netjes wil scripten zorg je ervoor dat er geen tekst, en geen spaties komen qua output voordat je bezoekers doorverwijst naar andere pagina's.De niet zo nette oplossing is een code vooraan je code zetten zodat alle output achteraf pas verwerkt wordt. ben alleen even de naam kwijt van deze functie.. iets met object erin dacht ik... iemand die het weet?
Offline skillat2 - 02/01/2009 20:02
Avatar van skillat2 HTML beginner PHP.net: ob_start
PHP.net: ob_end_flush

Maar dat is niet zo netjes.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s