login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

userklasse in sessie steken

Offline cunces - 27/12/2008 19:42
Avatar van cuncesNieuw lid Hallo iedereen,

omdat het de eerste keer is dat ik een website m.b.v sessies maak vraag ik me af of ik iets belangrijk over het hoofd heb gekeken.

Ik steek nu dus in de sessie een userobject (variabelen: gebruikersnaam, permissies(admin/poweruser). Als ik andere informatie nodig heb dan gebruik ik wel een query denk ik zo. Maar mss denken jullie er anders over? welke informatie kan je beste in userobject stoppen & welke informatie via query opvragen?
& welke variabelen zou ik nog in m'n userobject kunnen stoppen?
(een wel zeer onnauwkeurige vraag denkt u, maar ik bedoel in het algemeen dan hé. & voor degene die het specifiek willen weten waar de site over gaat: webshop / community)


Ook vraag ik me af of het niet sneller is om (bij de login) handmatig gebruikersnaam/permissies in sessievariabelen te steken dan een userobject aan te maken & altijd die userklasse aan te spreken.

Hopelijk snappen jullie wat van wat ik wil te weten komen! 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline glenn2009 - 27/12/2008 19:54
Avatar van glenn2009 Nieuw lid ik stop meestal de volgende gegevens in de sessie

id, gebruikersnaam, permissie, email

maar he tis maar wat je nodig hebt. Denk je dat je het email van de user nodig bent. Dan stop je die er natuurlijk in. Mijn tip is kijk wat je nodig bent en stop dat erin  
Offline nemesiskoen - 27/12/2008 19:56
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Een userklasse in een sessie steken zal nooit gaan, een object daarentegen wel. Je zou dit moeten serializeren ("serialize php" intypen in google, en hier staat er ook ergens iets over) en dan zo opslaan (op het einde van elke pagina waar hier een verandering op wordt doorgevoerd).
Offline cunces - 27/12/2008 20:38
Avatar van cunces Nieuw lid @glen2009: waarom id?
@vage: nja heb het verkeerd gezegd in m'n beginpost
Offline Ibrahim - 28/12/2008 20:52
Avatar van Ibrahim PHP expert Een lid kun je altijd terugkoppelen met een id nummer.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s