login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Starten met PHP

Offline w4cko - 23/12/2008 21:05 (laatste wijziging 23/12/2008 23:33)
Avatar van w4ckoLid Hoe hebben jullie je PHP-scripts leren schrijven & hoe leer je het best PHP-scripts schrijven ?? want ik ben een leek op dit gebied maar wil dit zeer graag leren !! THX op voorhand

greets 

22 antwoorden

Gesponsorde links
Offline skillat2 - 23/12/2008 21:14
Avatar van skillat2 HTML beginner Sitemasters heeft prima tutorials.
http://www.sitemasters.be/tutorials/4/1/PHP
Offline Dlol - 23/12/2008 22:08
Avatar van Dlol Lid Ik ben begonnen met de simpelste scripts die er waren te schrijven, gewoon een formpje maken en dan met php op de volgende pagina de gegevens weergeven.
Dan ben ik begonnen met een gastenboek, en ik heb dat telkens zitten uitbreiden met nieuwe functies. En na 4 maand kon ik het ongeveer wel.
Offline BigBug - 23/12/2008 22:39
Avatar van BigBug PHP expert Een boek PHP5 Zonder Stress
Offline Stijn - 23/12/2008 22:44
Avatar van Stijn PHP expert http://www.cursusphp.be/ - je kan al beginnen met de Beginners hoofdstukken .
Offline Richard - 23/12/2008 23:05
Avatar van Richard Crew algemeen http://nl3.php.net/manual/en/getting-started.php

De documentatie, ja. Veel en veel beter dan welke andere site of boek dan ook.
Offline BigBug - 23/12/2008 23:26
Avatar van BigBug PHP expert Dat was ik nog vergeten op te merken. PHP.net is de bijbel voor PHP'ers .. Van scripts bekijken kun je veel leren. Vooral door uit te pluizen wat ze precies doen.

Functies kun je op php.net heel makkelijk terugvinden door php.net/functie .. Hier kun je precies zien wat ze doen en hoe je de functies gebruikt 
Offline Erwt - 24/12/2008 09:28
Avatar van Erwt PHP beginner Ikzelf vind php.net niet duidelijk genoeg voor 'beginners'. Ik denk dat je het beste begint met een cursus, opleiding of boek. Iets wat stapgewijs gaat.. Daarnaast vind ik tutorials van SiMa ook wel een goede, zolang je het stapgewijs wilt doen zal je het zeker snel doen. Als je direct een webshop wilt bouwen hoef je er al niet aan te beginnen.
Offline marten - 24/12/2008 09:34
Avatar van marten Beheerder php.net is als naslagwerk perfect. Ook voor beginners lees ook de tutorial door hoe je kan zoeken naar php referenties.

http://www.site...net_manual
Offline Erwt - 24/12/2008 09:37 (laatste wijziging 24/12/2008 09:37)
Avatar van Erwt PHP beginner Ik blijf bij m'n standpunt. Nu vind ik het natuurlijk een grote resource, maar toen ik net begon dacht ik dat ik het nooit zou snappen.

Heb net even de cursussen bekeken. De webcursus die stijn gaf is perfect denk ik.
Offline ranco - 24/12/2008 12:00
Avatar van ranco PHP gevorderde Veel oefenen en spelen blijft de truc. En wees een doorzetter. Je gaat zeker errors tegen komen die je niet begrijpt, of waarbij je er van bent overtuigd dat je alles goed hebt gecodeerd.

Neem de tijd om het probleem op te lossen. Het is bij het vinden van de oplossing altijd: Owja!

Een laatste tip: De fout ligt nooit bij PHP zelf ;)
Dat heb ik vroeger vaak geroepen, en ik had het achteraf altijd fout  
Offline Richard - 24/12/2008 12:02
Avatar van Richard Crew algemeen @Erwt: PHP.net niet duidelijk? Wat is er in godsnaam niet duidelijk aan de documentatie waar _alles_ in staat? Niks van tutorials heeft me ooit op weg kunnen helpen toen ik net begon, PHP.net juist wel.
Offline henver - 24/12/2008 12:06
Avatar van henver HTML gevorderde PHP.net vond ik als beginner ook niet echt duidelijk...
Op dit moment echter, gebruik ik het veel vaker.

Ik weet niet hoe dit komt, maar sommigen vinden het wel duidelijk, sommigen niet. Maar ik vind het wel belachelijk dat hiermee een topic mee gevuld moet worden...
Offline marten - 24/12/2008 12:28
Avatar van marten Beheerder Maar dit is geen topic of php.net wel of niet geschikt is. Dus nu weer ontopic.
Offline w4cko - 24/12/2008 12:33
Avatar van w4cko Lid
henver schreef:
PHP.net vond ik als beginner ook niet echt duidelijk...
Op dit moment echter, gebruik ik het veel vaker.

Ik weet niet hoe dit komt, maar sommigen vinden het wel duidelijk, sommigen niet. Maar ik vind het wel belachelijk dat hiermee een topic mee gevuld moet worden...


ik kan enkel door te vragen wijzer worden en beter worden in de PHP wereld !! daarmee deze topic !!
Offline henver - 24/12/2008 12:45
Avatar van henver HTML gevorderde @W4cko: Ik bedoel gewoon dat ik die discussie over PHP.net overbodig vind, NIET jouw topic 
Offline w4cko - 24/12/2008 12:50
Avatar van w4cko Lid
henver schreef:
@W4cko: Ik bedoel gewoon dat ik die discussie over PHP.net overbodig vind, NIET jouw topic 


ahzo wil je zeggen sry ik had je verkeerd begrepen !!

greets 

Offline Stijn - 24/12/2008 12:52
Avatar van Stijn PHP expert Wat ik ook veel doe, is code bekijken maar dan moet je wel de syntax kennen voor 75%.
Offline Koen - 24/12/2008 13:02
Avatar van Koen PHP expert Blader dus gerust eens rond tussen de scripts, probeer te begrijpen wat ze juist doen, ga na hoe de functies worden gebruikt in het script door http://www.php.net/functienaam te raadplegen.
Probeer dan eerst zelf scriptjes aan te passen, of begin er zelf al te schrijven 
Je moet natuurlijk wel zorgen dat je de basis onder de knie hebt, zodat je alles goed kan begrijpen.
Zo word je beetje bij beetje bekend met de wereld van PHP 

Succes ;)
Offline Martijn - 24/12/2008 13:10
Avatar van Martijn Crew PHP begin gewoon met wat formuliertjes, leer een beetje een if/else opbouw, maak een klein dingetje.

Daarna maak je het nog een keer, maar anders, wat veiliger etc

Dan ga je is kijken hoe dit zit, en hoe dat zit.
In het begin bladerde ik alle tut's hier door. Ik snapte dr geen reet van, maar je ziet wel welke functyies er zijn
Offline Ray71 - 25/12/2008 08:42
Avatar van Ray71 Nieuw lid Ben zelf begonnen met cursussen op het web, daarna veel gebruik gemaakt van kant & klaar scripts van anderen. Deze intergreerde ik dan aangepast in web site's. ook heb ik veel aan de boeken die ik over php & mysql heb aangeschaft.

Wanneer ik er niet uit kom kijk ik eerst of de vraag die ik heb, niet eerder gesteld is, anders leg ik het hier voor en wordt je erg snel geholpen in de goede richting.

Inmiddels schrijf ik bijna al m'n scripts zelf, en gebruik ik weer bestaande en scripts van anderen en mezelf. Persoonlijk vind ik schripts van anderen geen doodzonde, het scheelt je namelijk veeltijd. Wel vind ik het belangrijk dat je scripts van anderen moet kunnen lezen.

Ook in mijn geval heb ik in een later stadium pas wat met php.net gekregen. Een supercompleet naslagwerk !

Succes met php (& mysql) !
Offline w4cko - 08/01/2009 22:36
Avatar van w4cko Lid mensen de php-cursus is een echte topper (LINK) THX voor de tip & het schrijven van kleine scriptjes begint te komen !! iedereen bedankt om te helpen !!

wil je nog iets vertellen over hoe jullie je PHP-scripts hebben leren schrijven dan kan dit nog altijd !!!

greets & tot later 
Offline WimJ - 08/01/2009 23:08
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Ik ben onder de indruk !

Van die webcursus PHP en ga zo verder !
Dit heeft een toekomst !
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s