login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ZF probleem (Opgelost)

Offline jvs - 01/12/2008 22:15 (laatste wijziging 01/12/2008 22:16)
Avatar van jvsHTML beginner Hallo iedereen,

Ik wou me eens verdiepen in zend framework. Reeds bij het testen zit ik al met een probleem  . Het zit namelijk zo ik heb een index, library (map) , controllers (map). Nu wil ik vanuit die index controllers laden. Ik weet dat dit niet de directory structuur is die normaal gebruikt wordt maar dit is maar om wat te testen...

dit is de code in index.php



  1. <?php
  2. // full error reporting
  3.  
  4.  
  5. //includes
  6. include_once('Zend/Loader.php');
  7.  
  8. //load the classes
  9. Zend_Loader::loadClass('Zend_Controller_Front');
  10.  
  11. //configure the front controller
  12. $controller = Zend_Controller_Front::getInstance();
  13. $controller -> setControllerDirectory(array('default' => 'controllers'));
  14.  
  15. //run the controller
  16. try{
  17. $controller -> dispatch();
  18. }catch(Exception $e){
  19. echo $e->getMessage();
  20. }


verder zit er in de map controllers één file die heet IndexController.php. Jammer genoeg zeg hij steeds:
"Invalid controller specified (error)"



Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!  

alvast bedankt,

Jelle

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Diko - 01/12/2008 23:29
Avatar van Diko PHP interesse Heb je in IndexController.php ook daadwerkelijk een classe IndexController gespecificeerd?

Afgezien daarvan denk ik dat er een foutje in je include path zit. Maak daar eens hetvolgende van:

  1. set_include_path( './library/' . PATH_SEPARATOR . get_include_path() );

Offline Stijn - 02/12/2008 10:54
Avatar van Stijn PHP expert [error]Invalid controller specified (error)[/error]Deze fout geeft hij omdat hij de ErrorController niet vind. Wanneer ZF een exception gooit, gaat die standaard naar ErrorController::errorAction() en daar kan jij de fout/exception op het scherm plaatsen. Je moet dit maar eens opzoeken in de reference.

Je doet iets verkeerd bij je controller. Het moet namelijk iets als volgt zijn.

  1. $controller->setControllerDirectory( './application/controllers');
Offline jvs - 02/12/2008 10:57
Avatar van jvs HTML beginner Ok mensen ik heb nu de mappen structuur aangemaakt zoals het hoort en dan werkt het dus wel... Ik wist niet dat je gedwongen werd deze structuur te gebruiken.
Offline Stijn - 02/12/2008 11:04
Avatar van Stijn PHP expert Dat ben je ook niet. Je kan ook je application map buiten de public_html map plaatsen. Dan moet je die .htaccess bestanden met 'deny from all' niet gebruiken. Zolang je maar zegt aan de front controller waar je controllers zich bevinden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s