login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Formuliergegevens opnieuw weergeven, lukt me niet

Offline zipdrive - 21/09/2008 17:18 (laatste wijziging 21/09/2008 17:21)
Avatar van zipdriveLid Hallo,

Ik heb een formulier gemaakt met een aantal controles, een daarvan is de controle op vulling van de verplichte velden. Nu wil ik graag dat als een gebruiker een verplicht veld niet gevuld heeft het formulier opnieuw tonen met de overige gevulde waarde zodat hij/zij niet alle velden weer opnieuw moet invullen. Ik dacht zelf dat je in de functie showform naar de $_POST['var'] moet verwijzen maar ik heb van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit, . Bekijk hier mijn scriptPlaatscode: 28234.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Mvgr. Sheila

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 21/09/2008 17:20
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je kan best de ingevulde gegevens opslaan in een tijdelijke cookie en als de pagina dan niet valid is, de cookie-gegevens invullen in het formulier en de cookie terug even verwijderen. Hier zijn ook al dergelijke topics over geweest op sitemasters, misschien kan je hier eens tussen zoeken en een oplossing vinden! 
Offline Kr4nKz1n - 21/09/2008 19:03
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Dan zou ik voor SESSION`s gaan. Het zijn tijdelijke gegevens.

Maar wat ik zelf doe mijn nieuwe website is bovenaan een if-statement of er op de knop is gedrukt en daarin alle controles. Indien er een fout is opgetreden vul ik een array met het naamveld en de tekst van de foutmelding. De kort of gewoon totaal niet goed.

Onderaan staat een If-je met de controle of je NIET op de knop hebt gedrukt of een foutmelding hebt.
Wat krijg je dan?

Als er op de knop is gedrukt, maar array met de foutmeldingen is niet leeg wordt het formulier weer getoond en worden de value`s gevuld. Zo gebruik ik geen SESSION`s en geen COOKIE`s.
Offline memar - 22/09/2008 01:36
Avatar van memar Nieuw lid
  1. $voornaam = $_POST['voornaam'];
  2. $achternaam = $_POST['achternaam'];
  3. $adres = $_POST['adres'];
  4. //...
  5.  
  6. <form action='register.php' method='POST'>
  7. <input type='text' name='voornaam' value='".$voornaam."' />
  8. <input type='text' name='achternaam' value='".$achternaam."' />
  9. <input type='text' name='adres' value='".$adres."' />
  10. </form>
  11. ";


bij de submit worden alle gegevens doorgegeven en deze staan dus in de superglobal $_POST.
Je haalt ze gewoon daaruit en plaatst ze via "value" in het vak.

mvg Memar
Offline Abbas - 22/09/2008 01:39
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
En wat als het formulier er al staat en je niet alles correct invult? Dan ga je het formulier nog een keer weergeven?! ^^
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s