login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mail script outlook anders dan in hotmail

Offline colaboer4 - 23/07/2008 19:08 (laatste wijziging 23/07/2008 19:33)
Avatar van colaboer4Lid Hallo,

Ik heb een mail script gemaakt, waar mee ik massa mail kan sturen via mijn site naar gebruikers. Het enige probleem dat ik heb, is als ik verstuur zie ik in outlook alleen mijn gebruikers naam plus het bericht, en in hotmail zie ik alle gebruikers namen in het bericht.

hier is de code:

code
Citaat:
[quote]Rens edit:
1. Leestekens zijn helemaal gratis.
2. Zet dat bericht eens om in AN...


Nou kijk is je leestekens  
En dat 2de punt AN? dat is.... 
[/quote]

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Berten - 24/07/2008 09:06
Avatar van Berten PHP beginner AN = Algemeen Nederlands.

heb je de gebruikers waar je naartoe mailt allemaal in BCC staan (behalve de eerste misschien)?
Offline colaboer4 - 24/07/2008 13:57 (laatste wijziging 24/07/2008 13:58)
Avatar van colaboer4 Lid Nee ze worden gewoon uit de database gehaald en als eerste in de mail functie gezet. Met een while loop.
Offline Gerard - 24/07/2008 14:57
Avatar van Gerard Ouwe rakker Er zijn enkele dingen die verkeerd gaan in je script, tevens heb ik een vraagje.

Wat er verkeerd gaat is dat je de variabele $Bericht maakt aan de hand van de $_POST['Bericht']. Op regel 44 van je code plak je de aanhef voor het bericht. Wanneer het bericht dus 'Je hebt gewonnen' zou zijn, dan wordt het:
Citaat:
<aanhef> <gebruikersnaam>,

Je hebt gewonnen


Het bericht is op dat moment dus die tekst. Wanneer je bij de tweede record aankomt, dus de tweede persoon die je gaat mailen, plakt hij weer voor $Bericht de aanhef. Het bericht wordt dan dus:
Citaat:
<aanhef> <gebruikersnaam2>,

<aanhef> <gebruikersnaam>,

Je hebt gewonnen


Je moet dus gewoon even een aparte variabele maken waar je het bericht voor de e-mail in voorbereid. Die kan je dan veilig gebruiken. Ik raad je trouwens ook aan om niet alle POST variabelen om te zetten naar lokale ($iets) zonder er een bewerking op uit te voeren. Het is wat onzinnig om extra variabelen aan te maken met dezelfde identieke informatie.

Het is tevens niet nodig om bij elke rij de PHP.net: htmlentities toe te passen. Eénmaal op het bericht en daarna op de waardes uit de database is voldoende.

Als je trouwens ook kijkt naar je code in de highlighter dan zal je zien dat je bepaalde stukken tekst niet op de juiste manier escaped en dat daarom php het ook niet zal pakken. Wanneer je de echo begint met een ' dan dien je ook alle ' te escapen in de zin om te voorkomen dan php zegt dat je het maar lekker zelf kan uitzoeken. Hieronder zie je het voorbeeld met een plaatsnaam, in de eerste regel staat het goed, in de tweede niet.
  1. <?php
  2. echo 'ik woon in \'s-Hertogenbosch';
  3. echo 'ik woon in 's-Hertogenbosch';


Waarschijnlijk zie je nu het verschil zelf ook wel. 

Wat ik me zelf nog afvroeg is hoe jij de aanhef bijvoorbeeld invult in je formulier? Ik neem aan dat het 'Beste ' is oid. Want aangezien jij maar één maal een aanhef kan kiezen, maar iemand in de database van het vrouwelijke of het mannelijke geslacht is, dien jij dan dus een aanhef te kiezen die universeel is.

Ik heb in ieder geval even je script opnieuw gemaakt, zoals ik het zou doen. Hoop dat je er wat van opsteekt 

http://www.pastebin.be/12980

ps. Ik heb het zelf niet geprobeerd, zit namelijk op de camping dit te tikken. Het is voor de rest toch maar bedoeld als informatie.
Offline Koen - 24/07/2008 15:02
Avatar van Koen PHP expert
Proximus schreef:
[...]
Als je trouwens ook kijkt naar je code in de highlighter dan zal je zien dat je bepaalde stukken tekst niet op de juiste manier escaped en dat daarom php het ook niet zal pakken. Wanneer je de echo begint met een ' dan dien je ook alle ' te escapen in de zin om te voorkomen dan php zegt dat je het maar lekker zelf kan uitzoeken. Hieronder zie je het voorbeeld met een plaatsnaam, in de eerste regel staat het goed, in de tweede niet.
[..code..]
[..]

Dat is een bug in Plaatscode, iets ivm de stripslashes..
( http://plaatscode.be/12812/ )
Trouwens, veel plezier nog op de camping 
Offline colaboer4 - 24/07/2008 16:53
Avatar van colaboer4 Lid Harstikke bedankt. Het is wel veel info maar denk dat ik er wel veel van opgestoken heb. De aanhef geef ik door met een keuzelijstje en met aanhef kan je denken aan: hallo, hoi, geachte. Ik denk dat ik mezelf maar is vooral in de arrays moet gaan verdiepen aangezien die toch echt makkelijk kunnen zijn.

Harstikke bedankt,

colaboer4
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s