login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

wedstrijdscript gezocht

Offline FFunpage - 19/07/2008 16:56
Avatar van FFunpageNieuw lid Hey!
Ik ben op zoek naar een soort wedstrijdscript. Ik heb het na vele uren googlen en zoeken nog niet gevonden, dus richt ik mijn laatste hoop tot jullie. 

Hetgeen het script moet bevatten:
- Bezoekers kunnen zich registreren
- Leden kunnen 1 foto uploaden
- Leden krijgen een link die ze moeten doorsturen om mensen erop te laten klikken en zo meer stemmen op hun foto te krijgen.
- Pagina met een Top 10, 20, ...

Dit is het zowat. Enig idee wat ik het beste kan gebruiken?
Alvast bedankt.
Greets F

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kickasgamer - 19/07/2008 17:05 (laatste wijziging 19/07/2008 17:08)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde die het in php in combinatie met mysql

en stel dan een systeempje op waarbij mensen moet registeren. ze moeten enkel een id(maar die gaat automatisch in de DB),naam, email en passwoord opgeven, je plaats a die gegeven in de DB

dan een kleine login maken om mensen te laten inloggen en te verwijzen naar de toevoeg pagina. Op die pagina check je als de persoon al een foto heeft geupload (via een kolom in de DB bv foto=1, en als ie 1 is heeft hij al een foto)

en dan een andere tabel aanmaken waarin je alle stemmen zet, je laat de mensen stemmen met een cijfer tussen de 1-5 je slaat dan in de DB het id van de persoon van wie de foto is en slaat een ip op van wie gestemt heeft en dan nog de score.

zo kan je voor iedere foto (een uniek id) de score bereken en je kannen dubbel stemmen tegen gaan door op het ip te checken ;)

of je kan het ook zo doen een tabel maken met de id van de toevoeger, een ip van de stemmer, het aantal stemmen en de score waarbij je steeds het cijfer van iedere telt (je kan dan het gemiddelde bereken door stemmers door score te delen

een top 10, top 20 kan je gewoon maken via een mysql query waarbij je de hoogste score dan uit de DB haalt en in de query een LIMIT zet van 10 of 20 ;)

Offline Stijn - 19/07/2008 17:11
Avatar van Stijn PHP expert Samenwerken!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s