login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

contact werkt niet

Offline Speedy - 24/06/2008 14:16 (laatste wijziging 24/06/2008 14:19)
Avatar van SpeedyPHP interesse Hallo

ik gebruik dit contactformulier al een tijdje, maar nu blijkt het niet meer te werken(misschien aanpassing van de host of een collega); ik zie enkel de ingevulde gegevens in de url verschijnen nadat ik op 'verzenden' heb geklikt. Wat is er fout aan?

  1. verwijderd


Mvg

Jozef

Citaat:
Rens edit:
Lappen code horen thuis op sites als Plaatscode.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tienizz - 24/06/2008 15:30
Avatar van Tienizz Nieuw lid ik heb je code niet zien... maar wat dacht je van inplaats van

<form method="GET">

dit te doen....

<form method="POST">
Offline Berten - 24/06/2008 16:35 (laatste wijziging 25/06/2008 11:33)
Avatar van Berten PHP beginner Het is natuurlijk zo dat grote lappen code thuishoren op plaatscode

maar als het een nieuwe gebruiker is is dit voor moderators toch ook niet te moeilijk om hem snel daar te posten en de link hier neer te plakken. Laatste weken gaan ze er hier best wel over met het modden imo.


Voor de oplossing: hoe haal je je veldjes op?

ik zou denken dat je dit doet volgens de auto methode, via global vars.

hierbij haal je het veld <input name="naam"> op via de variabele $name, verander dit naar de variabele $_GET['naam']

Edit: @djb dat is het inderdaad ;) macht der gewoonte, wou het zo schrijven dat't duidelijk was, ga'k nog de mist in 

Edit2: zucht, ja dat deed ik 
Offline djb - 24/06/2008 16:42 (laatste wijziging 24/06/2008 19:01)
Avatar van djb PHP beginner @Berten  het is tog $_GET['naam'] als je <input name="naam"> en <form method="GET"> hebt 

Het is het veiligst om <form method="GET"> te verandere in <form method="POST"> (als dit zo nog niet was)
en bij je inputs (voorbeeld: <input name="naam">) de 'name' pakken en die kan je later weer opvraagen door $_POST['naam'] te doen.
(bij <input name="naam2"> moet je dan $_POST['naam2'] doen)

Edit:
@Berten geeft tog niet daarvoor zijn we hier,, om elkaar te helpen 
by the way  je vergeet nog een _ bij $GET['naam'] tog??
correct me if i'm wrong 
Offline Speedy - 25/06/2008 13:13
Avatar van Speedy PHP interesse hallo

bedankt voor de reacties al

ik heb nu hier m'n script geplaatst:

[url]http://www.plaatscode.be/11024/[/url]

(hopelijk wordt het nu weer niet verwijderd)

Mvg
Jozef
Offline jc2 - 25/06/2008 14:13 (laatste wijziging 25/06/2008 14:15)
Avatar van jc2 PHP interesse ik zie zogauw ook geen fout in het script zitten; toch geef ik je een aantal tips mee.

1. Maak 3 pagina's aan:
- pagina met contactformulier
- pagina met php voor verzending
- pagina met foutmeldingen of succesmeldingen (vaak ook iets van: bedankt voor het sturen van uw mail...blablabla)

Voordelen:
Mocht er iets fout gaan, dan weet je iig in welk deel van de code het foutgaat én je hebt minder lange codes.

2. Als je toch maar één pagina gebruikt, dan kun je beter $_SERVER['PHP_SELF'] gebruiken ipv in jouw geval 'contact/contact.php'.
Althans, ik vind het beter. Mocht de paginanaam veranderd worden, dan blijft het script toch zijn werk doen.

3. Voeg een hidden-value in en controleer deze samen met je submit.
Voorbeeld:
  1. <?
  2. if($_POST['submit']=="Verzenden" AND $_POST['hiddenfield']=="iloveparisinthesummer"){
  3. // blablabla
  4. }
  5. else{
  6. // blablabla
  7. }
  8. ?>
  9.  
  10. <input type="hidden" name="hiddenfield" id="hiddenfield" value="iloveparisinthesummer">


Maar zoals ik al zei: voor de rest lijkt me met het script alles in orde. Misschien heb je ergens anders op je website code ingevoegd die de samenwerking blokkeert/hindert?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s