login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

domein info opvragen

Offline Behemutant - 22/06/2008 16:09
Avatar van BehemutantNieuw lid Beste,

Via het commando DNSRR is het mogelijk te kijken of een domein al in gebruik is ja of nee. Is het ook mogelijk om de informatie op te vragen zoals ze bijvoorbeeld doen bij www.sidn.nl ???

Dus op wie zijn naam, blablabla


Groetjes

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline JoeyK - 22/06/2008 16:25
Avatar van JoeyK Nieuw lid Dan ken je toch bij Sidn.nl kijken of niet? ik snap je vraag niet zo. 
Offline RVW - 22/06/2008 16:26 (laatste wijziging 22/06/2008 16:26)
Avatar van RVW Lid Nee ik snap hem ook niet echt.. 
Probeer aub iets duidelijker te zijn.
Offline maigel - 22/06/2008 17:31
Avatar van maigel PHP beginner ik denk dat hij zelf een whois wilt maken met php, klopt dit?
Offline Behemutant - 23/06/2008 10:41
Avatar van Behemutant Nieuw lid ja dat klopt.
inplaats van DNSRR te doen (JA of NEE) te krijgen of een domein vrij is wil ik graag zelf de info zien als deze al in gebruik is, dus inderdaad een soort van WHOIS opvragen.
Offline jc2 - 23/06/2008 11:26 (laatste wijziging 23/06/2008 11:29)
Avatar van jc2 PHP interesse @behemutant:
ik heb zo'n script wat ik gebruikte toen ik nog een webdesignbedrijf wilde beginnen.
ik heb alleen geen tijd om het script te cleanen (d.w.z. het script terugbrengen in z'n oorspronkelijke staat), maar als je zelf voldoende (=gemiddeld tot expert) verstand van php hebt, moet je het zelf kunnen aanpassen.
mocht je behoefte hebben aan het script, dan moet je me maar mailen op het emailadres op mijn website dan stuur ik het wel op.
wegens privacyredenen wil ik het niet op plaatscode o.i.d. zetten.

Belangrijk om te weten:
Je kunt per dag maar 15x zo'n WHOIS lookup doen per ip-adres.
Dit is een flood-beveiliging die de whois-maatschappijen (zoals sidn) erin gebouwd hebben.
Offline zointer - 23/06/2008 17:04
Avatar van zointer HTML gevorderde Zie hier bij scripts en zoek(whois) op fora hier 
Offline Behemutant - 24/06/2008 10:44
Avatar van Behemutant Nieuw lid helaas krijg ik bij deze scripts alleen een foutmelding in de richting van

cannot connect to socket ..... van de d.b. whois server 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s