login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gastenboek

Offline stuifie - 03/06/2008 00:34
Avatar van stuifiePHP beginner Voor een website van mijzelf heb ik een gastenboek gemaakt..
Maar een website wordt blijkbaar al snel gevonden door 'spambotjes' die graag wat in je gastenboek zetten..

Aangezien ik geen gebruik wou maken van captcha (Is nogal vervelend voor bezoekers) ging ik opzoek naar een andere oplossing..

Nu heb ik de namen van de inputs, voor naam en email, veranderd naar iets als 'MX' en 'MKL' (Willekeurige letters)

Er worden nu zo'n 10 tot 15 berichten (best veel :S) per 5 dagen gepost.. maar geen 1 bericht is er de afgelope 4 weken door gekomen.

Zou dit echt als oplossing werken..? of is het puur toeval dat hun er niet door komen.. (  En ja het script werkt wel want er zijn ook bericht wel door heen gekomen)

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline djb - 03/06/2008 00:42
Avatar van djb PHP beginner Je kan ook een input veld maken alleen dan hidden ;)
De gebruiker ziet hem niet en een spambot wel,
De spambot vult het dan in en als jij kijkt of hij ingevult is dan weet je dat het een spambot is 

ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Iemand anders op dit forum had dit ook gedaan,
Je kan ook denk ik via je css die input hidden meegeven
want een spambot kijkt daar denk ik niet zo snel naar.

groetjes jeroen
Offline nick5556 - 03/06/2008 08:12
Avatar van nick5556 PHP beginner
  1. <input type="hidden" name="antyspam" />
Offline seird - 03/06/2008 12:49 (laatste wijziging 03/06/2008 12:50)
Avatar van seird Nieuw lid Plaats dit tussen je head tags.

  1. <meta name="robots" content="index, follow, noarchive" />
  2. <meta name="googlebot" content="noarchive" />


Door deze meta tags toe te voegen gaan de spambots niet zoeken op uw website ... ook zal de website niet geregistreerd worden door Google.

Dan:

Hernoem de filenaam van het gastenboek. Bv gastenboek.php naar gb.php of ....
Dit omdat die pagina geregistreerd staat bij de spammers.


Dit zou normaal moeten volstaan.
Ikzelf voeg de meta tags altijd toe op mijn persoonlijke website en ik heb nog nooit last gehad van spammers.

Succes!

Offline stuifie - 03/06/2008 12:55
Avatar van stuifie PHP beginner
seird schreef:
Plaats dit tussen je head tags.

[..code..]

Door deze meta tags toe te voegen gaan de spambots niet zoeken op uw website ... ook zal de website niet geregistreerd worden door Google.

Dan:

Hernoem de filenaam van het gastenboek. Bv gastenboek.php naar gb.php of ....
Dit omdat die pagina geregistreerd staat bij de spammers.


Dit zou normaal moeten volstaan.
Ikzelf voeg de meta tags altijd toe op mijn persoonlijke website en ik heb nog nooit last gehad van spammers.

Succes!


Ik denk nou dat spambots gaan kijken naar die meta tags..?
En onze website moet wel gevonden worden door google (Zoals de meeste website's denk ik) dus dat zou geen optie zijn..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s